Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klintans Godis

Skrivet av Johan Pappa efter Midsommar
Hej!
Det är jag som har Klintans Godis.
Jag har själv diabetes och det var därför som jag startade den här firman.
Vill bara säga att jag absolut inte vill påstå att mitt godis är jättebra för diabetiker men ett bra alternativ.
Jag vill förklara lite om sötningsmedlet som finns i mina produkter.
Om Maltitol som finns i huvudsak av mina produkter så står det på livsmedelsverkets hemsida att det har viss påverkan på blodet.
Jag har själv provat att mäta mitt socker i samband med frossätning och resultatet med choklad blev ingen påverkan alls och med godiset så höjdes mitt socker med ca 3 mmol/L.
Företaget har varit på barndiabetesläger och har tagits emot med varm hand. En kund som jag har var där och jag frågade henne om sockret påverkade hennes dotters socker. Hon svarade att det var bara en liten påverkan.
Astrid Lindgrens barnsjukhus diabetessköterskor och dietister blev glada och positiva att företaget finns och dom informerar sina patienter vart jag finns.
Jag kommmer att sponsra barn och ungdomsläger i Sandviken i Sommar och jag ska själv ner till Småland på ett stort handikappläger i Augusti.

Till slut vill jag säga att man ska våga prova.
Dom flesta har väl provat Dioterelle som har samma sötningsmedel som mina produkter, men jag kan garantera att mitt godis är Mycket godare.

Felix mamma!
Kontakta gärna mig så kan du få smakprover då du eller dina föräldrar bor i närheten av mig.

MVH Johan
http://www.klintangodis.se
Mail: [email protected]

« Tillbaka till trådstarten