Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Flytande Alvedon?

Skrivet av Felix mamma
Felix har brutit armen. Som smärtstillande får han flytande Alvedon på kvällen för att sova bra.

Felix är hur duktig som helst att ta annan flytande medicin men inte Alvedon.
Har någon ett annat tips?
Vill ju inte riskera att han nobbar annan flytande medicin senare.
Svar på tråden: Flytande Alvedon?

Alvedon

Skrivet av  Flickmamma
Det finns Alvedon som man stoppar in i stjärten, fungerar utmärkt! Hör med Apoteket.
 

suppar eller tabletter

Skrivet av  mandelblomman
Hur gammal är han, mina barn har klarat tabletter sedan de var i 3-4års ålder.
Annars finns ju alvedon suppar som är bra för små barn!
 

Inte suppar, Felix är 4,5år och vet vad han vill..

Skrivet av  Felix mamma
imt
 

då borde han klara tabletter

Skrivet av  mandelblomman
brukar han ta vitaminer så är det ju precis samma sak (bra sak att träna på).
Skölj ner med lite saft eller någon fil eller vad han ny gillar.
 

"Äcklig" medicin

Skrivet av  Lena.B.
blandar min 7-åring i Oboý. Blanda den ganska stark, så kanske det går bra. Han har gjort det i några år nu när han behöver äta medicin. Han tycker det fungerar.
 

Tack för svar.Kvällen är...

Skrivet av  Felix mamma
räddad. Felix tog medicinen just före det att han fick en Risifrutti.

Medicinen smakade inte bättre men den gick ner.

Ska kolla på Apoteket vilken tablettstorlek som passar så att vi har hemma till en annan gång.
Jag trodde/tänkte inte att man som 4åring kunde svälja tabletter.

Jag har själv svårt med det.

TACK!!!!
 

fick rådet av

Skrivet av  mandelblomman
en gammal BVC sköterska att "träna" barnen med att ge dem vanliga vitamintabletter, så att den dagen de måste ta läkemedel är det inte så svårt.
Så istället för flytande vitamaier, köp tabletter!
 

ja ger mina barn suppar

Skrivet av  Rosis
å då har jag en dotter på snart 9 år hon tycker de är ok man kan inte låta en 4,5 år unge bestämma *S*S*S
sen har ja även fått pc i supp till min lilla då dom är kräkbarn när dom får flytande med över huvudtaget
 

9 år och suppar????

Skrivet av  Anne
Oj, jag trodde bara småbarn godtog det.
 

min dotter på 10 år kan ta dem

Skrivet av  mandelblomman
om hon måste och hon får stoppa dit dem själv *ler*.
De barn jag möter i jobbet som är lite äldre brukar många tvärvägra, i synnherhet den ännu lite äldre 14-15 åringar, de har hellre ont...(om de är fastande o inte kan ta oralt).
Fast med lite övertalning och ett tags "lidande" brukar de flesta ge sig.
Tänk vad det ändrats ändå, när jag var liten tempade man typ alla i rumpan, nu ser en del det som övergrepp!
 

nix

Skrivet av  Rosis
hon får kvälningar av tabletter
de räcker med att hennes tandläkare är å ska kolal henne i munnen så får hon kvällningar vet ej om de har med å göra att hon var kräkbarn som liten :)
 

Säger bara en sak om suppar

Skrivet av  @nn@
Rosis säger att man inte kan låta en 4,5 åring bestämma: Nä visserligen inte, men jag var tvungen att TVINGA i min 1½ åring suppar eftersom hon hade jättehög feber och den flytande bara kom upp..... Men jag kan säga att det har blivit sviter av det efteråt. Hon tyckte det var så obehagligt då, fastän jag var snabb, och jättelänge var hon jätterädd om sin stjärt när man skulle torka eller titta efter utslag osv. Inte förrän nu börjar det ge med sig, ett år senare..... Så var försiktiga med barn som värjer sig mot suppar!! Det kan bli jättetokigt, och handlar inte om vem "som bestämmer".
 

Ett tips

Skrivet av  Camilla & William 010128
har inte läst de andra svaren så nån kanske redan skrivit detta.

Flytande relive (tror jag den heter) och flytande panodil smakar bättre än alvedon.
Panodils tabletter är ganska små och smala och glider lätt ner, vid 4,5 år så kan han säkert lära sig ta tabletter istället.

Lycka till i fortsättningen
 

Håller med!Reliv

Skrivet av  Anne med E-99,S-01 och Ella-03
med skogsbärssmak är mycket godare,det är ju "samma" medicin som alvedon.
 

Artiklar från Familjeliv