Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Diarré vid förkylning?

Skrivet av Ngn som vet??
Dagis ringde mitt på dagen och sa att "Kalle" hade haft diarré flera ggr, så jag fick åka direkt och hämta honom. Han bajsade inte fler gånger den dagen, först nästa dag några timmar efter frukost, och då var det inte speciellt löst. Hans dagisfröken sa det kunde bero på att han är förkyld och det rinner ner snor genom halsen ner i magen. Dessutom klagar han ofta på "Ont i magen". Hans förkylning är en typisk dagissnuva som aldrig verkar gå över.
Svar på tråden: Diarré vid förkylning?

Javisst.

Skrivet av  KarlAstrid
Föekylningsvirus kan absolut hamna i magen o ställa till trassel.
 

Nej

Skrivet av  Britt
Om man har diarre flera gånger så är det magsjuka.

Hälsningar Britt
 

Nej...

Skrivet av  Sandra
... det finns väl flera tillfällen då man kan ha diarré utan att det beror på magsjuke-bacilusker?! Min dotter har t ex vräkt i sig päron de senaste dagarna och blivit ganska lös i magen av det eftersom päron är lösande. Inte är hon magsjuk för det.

Och för några veckor sen var sonen jätteförkyld och förkylningsviruset satte sig även i magen så han fick diarré. Det höll i sig nån vecka. Men magsjuk skulle jag inte kalla honom.
 

skillnad på diarre och diarre

Skrivet av  Britt
Om man bajsar lika ofta som vanligt men lösare behöver det inte vara magsjuka, men om man bajsar mycket oftare än vanligt och löst är det någon form av magsjuka.

Britt