Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sex-weekend

Skrivet av R.T.
Tänkte ta sambon och åka bort en kortis utan barn. Yngsta är inte så gammal, så det blir bara en natt.
Vill gärna ha tips på hur vi kan förgylla helgen. Det blir troligen att vi åker lördag morgon och kommer hem söndag kväll.
Hade tänkt mig hotell i Stockholm.
Är alla hotell likvärdiga? Något bättre-sämre? (det ska vara ett mysigt dubbelrum!)
Romantisk middag, vart ska man äta?
Något lustgivande ställe att besöka?

Svar på tråden: Sex-weekend

En personlig favorit!

Skrivet av  trazzel
Jag och maken var och åt på restaurangen Koh Phangan på Söder häromsistens - superromantiskt tyckte vi i alla fall! Underbart kitchig inredning à la Thailand och jättegod mat. Om man gillar thailändskt, alltså.

Den ligger på Skånegatan 57 - och om man inte är för sent ute, kan man ju slinka in på Lovestore (Bondegatan 6) på väg tillbaka till T-banan... ;-)

Mysiga hotell

Skrivet av  Morrar
Ta hellre ett lite mindre hotell om ni ska ha en romantisk weekend, de stora hotellen kan vara lite "kalla"
Lycka till!

Åh gud så härligt...

Skrivet av  renate
Jag vill också göra nåt sånt med min man. Bara han och jag på ett hotellrum. skulle nog kunna ligga därinne en hel helg och bara njuta. Som man gjorde förr innan barnen kom.
Det jobbigaste är att vi är ju kåtare än nånsin nu. Vill bara leva ut ordentligt nån gång. Känns som om jag blir galen.
Har tyvärr inget tips på det du frågade men ha det så skönt...

Kamrina

Skrivet av  Rocketpower
En grekisk restaurang på Söder, Gotlandsgatan. Prisvärd, god mat och mysig.

Enjoy!!

Prova

Skrivet av  Stickan
Scandic hotell vid Slussen. Fint badrum med speglar och badkar. Stora speglar vid sängen. Och så kan man älska framför fönstret med hela Stockholm som förgrund.
Härligt!

Tyvärr...

Skrivet av  Dexter
... har Scandic Slussen bytt namn till Hilton... med allt vad det innebär... t ex rejäl prishöjning... passar nästan bara för feta dollarturister numera... Annars är det ett himlans trevligt hotell!!!

Ett mer prisvärt hotell som är jättetrevligt är Continental som ligger mittemot centralen!!!

det finns

Skrivet av  limpan
en hotellkedja som heter romantic-hotels. Speciellt romantiska med gammaldags inredning. Vet inte var det finns men det går säkert att söka på nätet.Lycka till!

Artiklar från Familjeliv