Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första orgasm?

Skrivet av C
Tjejer jag är lite nyfiken på när ni fick er första orgasm?
Själv var jag 25 och fick min första orgasm för ca ett år sen med min man.
Undrar om det är flersom fick den så sent?
Svar på tråden: Första orgasm?

Jag var 20

Skrivet av  Zoégas
och det var med min pojkvän (nuvarande man) och jag kan säga att det som gjorde att det funkade till slut var hans otröttliga tålamod! Innan dess hade jag en pojkvän som bara suckade över hur lång tid jag tog på mig och att han minsann varit med andra tjejer som det i princip gick för bara de fick av sig trosorna! Hur stressad blir man inte då på en skala?

Nej, min man är världens underbaraste på detta plan! Och på många andra oxå förstås *s*
 

Tillägg...

Skrivet av  Zoégas
Första orgasmen var jag 10 år (själv då alltså) och kikade i nån bok om hur kroppen fungerar eller nåt sånt, och första gången med en kille var med min man.
 

Jag var 12

Skrivet av  Pallas
Och det var genom onani. Fast jag fattade inte vad som hände först.
 

Har kunnat få det hela mitt liv

Skrivet av  Vega
Förstår inte hur man gör för att INTE få det *s*

Den första jag minns är nog från trefyraårsåldern. Första gången jag var med en kille hände det nästan direkt.

 

3 - 4 år?

Skrivet av  Solstrålen
Hur gjorde du för att få orgasm då? Och hur kommer du ihåg det?
 

6-7 år och 28 år

Skrivet av  wie
Tror det var i 6, 7 års åldern som jag fick min första orgasm genom onani. Men min första orgasm med en kille fick jag först för något år sedan och det är en HELT annan sorts orgasm. Nu kan jag få den orgasmen även när jag onanerar men första gången jag fick den blev jag nästan chokad, fast positivt!
 

Jag tror inte..

Skrivet av  S-J
.. att jag minns min första orgasm, jag tror att den kom långt tidigare än vad jag egentligen är medveten om.
Men av det jag minns så var jag nog en 12-13 år kanske och en väldigt flitig utforskare av min kropp...
 

Jag var 24 år.

Skrivet av  numera 44
Sexskräck och uppfostrad med att sex var skämmigt och fult. Väldigt skötsam och väluppfostrad i allt. Uppfostrar min dotter helt annorlunda.
 

Jag var 24...

Skrivet av  Latte
när jag fixade min allra första egna orgasm. Vilken känsla d var!!
Men -98, när jag träffade mitt x fick jag min första tillsammans med en kille. Jag har jättesvårt för att komma, men han gav sig inte utan jobbade på där nere. När jag kom så grät jag ett bra tag efteråt, av glädje såklart :-)För d är jag honom evigt tacksam, även om han e en knäppis....;-)
 

Under 2003

Skrivet av  Alicia
Då jag var 33 år, upptäckte hjälpmedel och nu är det ljuvligt!
 

Heej kompis ;)

Skrivet av  Njuter!
Kan inte låta bli att svara på ditt inlägg bara för att jag upplevt exakt samma sak själv! Jag är också 33 och upptäckte också hjälpmedel.

Beställde en "rabbit" och har upplevt härliga, sköna och måååånga orgasmer under detta mitt 33:e levnadsår.

ÄNTLIGEN var min omedelbara känsla!! Fattar inte att det ska vara så svårt att komma för mig. Jag har en man som verkligen jobbat på och jag har själv varit hur kåt som helst men... icke sa nicke. Det har inte gått. Tills i höstas då min man uppmuntrade mig att skaffa "rabbiten" :) Tjohooo!

Så mitt bästa råd till de som inte upplevt det ännu är att skaffa en sex-leksak med bra vibrator-grej.
 

Instämmer till fullo!

Skrivet av  Alicia
Önskar mig också en Rabbit, men har inte "fått" eller införskaffat mig någon ännu. Dock är den nog inte långt borta. Har en "enkel" vibrator som ger mig full njutning tillsammans med maken men skulle vilja ha en lyxigare variant.
Tror inte vi är direkt ensamma om att vara minst 33 år innan man upplever detta. Trodde nog innan att jag fått orgasm vid enstaka tillfällen, men detta bekräftar att så var inte fallet. *skratt*
 

Vilken sort..

Skrivet av  Njuter!
..har du nu? Som du kan använda tillsammans med maken menar jag?
Rabbiten lämnar nämligen inget utrymme för något mer när man använder den. Hihi. Och jag är så sugen på att skaffa någonting som jag kan använda samtidigt som jag älskar med min man. (Det borde väl inte vara omöjligt?)

Kanske har du rätt i att vi inte är ensamma i att ha hunnit till vår "mogna" ålder innan vi upplevt detta. Jag vill gärna tro det.. hehe, det gör ju att jag som känt mig lite smått onormal hela mitt aktiva sexuella liv känner mig mer "normal". Om du förstår vad jag menar.

När jag läste på den här sidan (innan jag fått orgasm) så pendlade jag från att bli deppig över att läsa om andras upplevelser och mellan att få hopp om att det skulle kunna ske även för mig.
Det hjälpte mig iallafall att snabba på med köpet av sex-leksak så jag är TACKSAM!!

Kul att "träffa" på dig då jag känt mig väldigt allena i att uppleva orgasm så här "sent" i livet. Själv tycker jag det är underbart att jag upplever det nu och inte när jag är 63! *skrattar* Man måste vara positiv! :) Kram på dig!
 

Oxå 33!!!!!!

Skrivet av  Snart med i klubben..
Utan orgasm dock _MEN_ har införskaffat en Rabbit:0
Har ej hunnit prova den ännu men efter att ha läst dina rader ser jag fram emot att plocka fram den;)
 

Välkommen..

Skrivet av  Njuter
..i klubben! Du kommer snart få uppleva din första orgasm tror jag.

Ett litet råd är att inte ge upp om det inte kommer så där jättelätt i början. (Det gör det inte alla gånger "senare" heller. Men i början kan det vara ovant och... ja, inte vet jag. Fortsätt försöka tills det går! Stort lycka till!!!

Kramar!
 

Då finns det hopp då...

Skrivet av  Helle
även för mig. Jag fyller 33 nästa år...
Är det rabbiten o ägget ni rekommenderar? Några fler tips?
 

HJälpmedel??????????????

Skrivet av  ???????
Ni sitter o pratar om hjälpmedel rabbit hit blå delfin dit är inte det bästa hjälpmedlet ett gemensamt handhavande mellan man o kvinna? Min åsikt är okej helt okej med hjälpmedel men bara som komplement till akten Den bästa orgasem får man våll som man o kvinna i ett gemensant utfall!
 

Den bästa

Skrivet av  Elvan
orgasmen är väl att man FÅR orgasm? Om man nu har svårt att komma på hur man ska få orgasm tillsammans med sin partner så är det väl suveränt att det finns hjälpmedel!!! Det finns inget som säger att en orgasm med en partner är bättre än en med hjälpmedel?

Kul för dig om du kan komma genom samlag eller vad det nu är, men försök ha lite mer förståelse för att det inte funkar för alla.

(Vad menar du med ett gemensamt "utfall" förresten? )
 

Exakt! *skrattar* IMT

Skrivet av  Njuter
IMT
 

Aldrig...

Skrivet av  suck
jag har aldrig fått någon och jag är 27 år, har varit sexuelltaktiv sedan jag var 15-16 år. Om jag tar fram en vibrator går det men det är ju inte samma sak. Har haft min sambo i 4 år nu och inget händer.

 

Vaddå aldrig?

Skrivet av  Septembergirl
Du säger ju att det går med vibrator så då har du ju upplevt orgasm? Eller har du gått på myten att en *riktig* orgasm får man genom inut-samlag? Förstår inte?
 

Jag fick det TIDIGT

Skrivet av  ensamstående
Började redan med sex som 13 år gammal,tok för tidigt jag vet.Min första orgasm kom oväntat när jag var 15 år gammal.Helt otroligt!!
Jag visste knappt vad orgasm var förrän jag själv fick det.
Nu är jag 20 år gammal.Det går inte alltid för mej,men jag vet alltid hur man ska göra för att det ska gå för mej.
 

Jag var....

Skrivet av  TigerWoman
18 tror jag......
 

Jag fick

Skrivet av  Å
denh första kring 12-13 år. Första gången jag onanerade. Jag har nog "lätt att få det" för jag har fått det redan från början av min "sexuella karriär". Jag får det minst 99 ggr av 100 genom vanligt samlag.
 

6-7 år *imt*

Skrivet av  xxx-the real one!
 

På egen hand...

Skrivet av  Eliza
...kanske jag var 9-10 år (kanske tidigare, minns inte...). Med en man: 20 år.
 

24 år

Skrivet av  Skorpionen
det fixade jag själv, med en man har jag aldrig fått en... :-( Väntar otåligt. :-)
 

Var nog en 10 år

Skrivet av  tvåbarnsmamman
när jag fick första
 

Minns inte riktigt...

Skrivet av  Alven
Det var någon gång efter sextonårsåldern i alla fall, efter att jag hade förlorat oskulden =). Men själva orgasmen fick jag fixa själv. Första orgasmen tillsammans med en man fick jag i 20-årsåldern, tillsammans med min nuvarande make.
 

10 år

Skrivet av  Septembergirl
På egen hand fick jag den vid 9-10 års åldern. Sen dröjde det ända tills jag var 19 innan jag hade sex med en man och då fick jag det när han rörde vid mig. Har aldrig fått orgasm bara av penis inne i mig, jag måste ha stimulans vid klitoris men då kommer jag varje gång.
 

Jag tror jag var 21-22år

Skrivet av  K
Det var tack vare min nuvarande make (jag gifte mig inte av den orsaken). Han kom hem med en vibrator som en överraskning åt mig...
 

Min första...

Skrivet av  Nöjd och glad
fick jag när en kille slickade mig i 1,5 timme. Jag var runt 20!
 

Den första..

Skrivet av  Hemlig
..med mig själv fick jag nog när jag var väldigt liten. Minns inte exakt hur gammal jag var, kan det ha varit nåt mellan 5 och 7 år?

Sen fick jag med min första kille, jag var 17 år. Vi hade väl varit tillsammans några veckor, och första gången det gick för mig var när jag red honom.
 

11 och 20

Skrivet av  Anonym
På egen hand fick jag orgasm när jag var 11, men tillsammans med en kille först när jag var 20. Han var väldigt tålmodig och enveten och till sist fungerade det. Efter den spärren var det inga problem att få orgasm med en man längre
 

Jag var 12 år.

Skrivet av  [Alicia]
Och fick den inte genom samlag, utan genom att vi myste killen och jag. Killen blev så småningom min man... ;-)
 

I sömnen...

Skrivet av  Sömnorgasmen
får jag ofta orgasm. Kommer ihåg att jag fått det sedan jag varit ganska liten. Jag var 15 år när jag förlorade min oskuld och då fick jag min första orgasm tillsammans med en kille. DÅ fattade jag vad den där sköna känslan alltid varit för något!
 

Det får jag också...

Skrivet av  Issy
...lite då och då. Det trodde jag annars var vanligare bland unga killar.
 

Jag var..

Skrivet av  Josefine m N & M
11-12 år tror jag..
får det hur lätt som helst.. när jag vill..
 

Min FÖRSTA

Skrivet av  Vill ha sommar NU!
gick jag på dagis när jag fick, fast jag förstod inte vad det var då. kanske 6 år gammal.

Första som jag medvetet gav mig själv var vid 10 år.

Första någon kille gav mig var vid 14.

Första orgasm vid samlag var vid 18.
 

Jag var 13..

Skrivet av  Fia
år när jag fick min första orgasm. Hade några år svårt att få det med killar. Någon enstaka gång bara, om jag inte hjälpte till själv förstårs. Eller att det var väldigt envisa killar. Min man och jag är så samspelta så vi kommer samtidigt numer.

Men nåt som gör mig galen snart är att jag inte hur vi än försöker lyckas få någon sprutorgasm eller G-punktsorgasm. Kan någon berätta för mig om de verligen finns?? Hur ska vi göra?

Jag vill så gärna uppleva det. Jag är ju snart 40.. :-(
 

Artiklar från Familjeliv