Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ni måste hjälpa mig

Skrivet av Miss T
Jag har träffat min sambos kompis en gång. Det var på nyår och vi drogs till varandra hela kvällen och natten. Vi gjorde inget, det skulle jag aldrig kunna göra mot min man. Men nog flörtade vi en del. Jag har längtat efter honom sen dess. Jag har messat honom några gånger ( i smyg) och jag känner mig som en kär tonåring. Han svarar och verkar intresserad men det hela är minst sagt känsligt. Vad ska jag göra?? Jag inbillar mig att jag är kär. Men mitt förnuft säger att jag knapast kan vara kär i en person som jag träffat en gång! Vad ska jag göra? Vill inte sabba min relation. Men hjälp vad jag dras till min sambos kompis. Håller jag på att bli knäpp.........
Svar på tråden: ni måste hjälpa mig

Om du inte...

Skrivet av  Maria
...vill sabba din relation och du och din sambo inte kommit överens om att snedsprång är OK så finns det bara en sak att göra...ta dig samman och motstå frestelsen.
 

Fattar precis !

Skrivet av  *c*
Ibland kan man bara klicka !!! Dock är frågan om det är ömsesidigt och/eller värt det???

Jag skulle kolla lite mer vart ni står innan man bryter i mitt fall fick jag nobben just för han var min killes kompis.... så det gäller att peila läget först!!! samtidigt njut av känslan den är ju så mysig !!!
 

Inse...

Skrivet av  Bara jag
...att det finns mer än en man på denna jorden som skulle kunna göra dig lycklig. Ibland träffar man fler än man mår bra av på en gång, men faktum är att i väldigt få fall kan man osjälviskt hänge sig åt alla. En relation bygger väl på kärlek, ömsesidig respekt, ärlighet och i de flesta fall trohet, och att ge sig in i ett äventyr med sin mans kompis förstör väl de flesta av ovanstående...
Du skulle kunna spräcka bubblan genom att berätta för din sambo vad du känner för hans vän, samtidigt som du försäkrar honom om att du aldrig skulle göra något. Detta visar att du verkligen litar på din man och att du är tillräckligt rakryggad att stå för dina känslor. Han kan ju förstås bli förbannad, men då säger du bara att du inte kan rå för vad du känner, och du trodde att han skulle ge dig lite stöd istället för skäll, för det är vad du behöver. Om han vill visa att han älskar dig och inte tänker släppa dig till någon av sina vänner, och om han är en man med förmåga att tänka klart, så kommer han sedan att se till att du inte saknar hans uppmärksamhet, och han tar dig inte för givet. Och du kommer att inse att ärlighet varar längst och att du hör ihop med din man. Och så levde de lyckliga i alla sina dar....
Kanske. Eller så har jag helt fel.