Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man kanske ha en KK under tiden?

Skrivet av Anonym idag
Hej alla,

är skild sen ett år tillbaka. Har börjat leta efter nån ny på en internet-dejting-sida. En sorglig erfarenhet... dvs en som jag blev så kär i... han drog sig ur för att han inte var redo än.

Har inga problem alls att få kontakt med många män där, många seriösa också. Men... det är svårt att hitta nån där alla delarna stämmer. Antigen är de jättebra, seriösa, osv. men det säger inte klick. Eller så är det nåt som inte stämmer. Nyligen har jag dejtat nån som verkade så mysig och rolig.... men nu börjar jag misstänka att det inte går att prata seriöst och "djupt" med honom.

Jag kanske bör ha en kk-relation med honom? Tills jag eller han eller båda hittar nån lämplig partner? Kan sånt fungera?

Svar på tråden: Kan man kanske ha en KK under tiden?

Varför krångla?

Skrivet av  LudvigIII
Varför krångla till det och leta på nätet? Leta istället i ditt närområdet! Träffas gärna hos mannen och låt bli att utlova fortsättning och gemensam framtid.

Tänk på en sak. När en kvinna och en man inleder en sexuell relation, så blir nästan alltid minst en av dem kär. Det kan lika gärna bli du!

Go for it!

Ludvig
 

Alla har behov.

Skrivet av  Hanna m twins
Hej!

Alla har vi mänskliga behov som vi bör få tillfredsställda. Det ser jag inget fel i.
Vill du ha honom som KK, så ha det. Men bara ni är överens om det bägge två och vet vart ni har varandra. Precis som Ludvig skrev så är det lätt hänt att en av er blir kär..och är det inte du så är det kanske han. Är inte kärleken besvarad så kan det lätt bli fel och skapa olust.

Men så länge ni båda är överens om vart ni har varandra och spelar efter de reglerna så tycker jag inte alls det är något fel i att ha en KK.

Kramen!
 

Jo, jag är medveten

Skrivet av  Anonym idag
om risken att en blir kär. Men jag ska lära känna den killen lite närmare, och bara om vi båda tycker att det inte är det optimala, så ska jag höra med honom om kk. Jag tycker ju att han inte verkar tillräckligt djup och kanske inte går att prata med så bra.

Jag tycker nätet är en bra källa att lära känna nån som är single.... Och jag skulle inte vilja leta efter nån för kk i mitt närområde. Det kanske snackas en massa?

Samtidigt funderar jag också.... träffade ju en kille över nätet, som direkt föll för mig. Men jag kände att han bara är en kompis... Vi har bara träffats på en fika. Man skulle ju kunna lära känna honom bättre, iofs. Det är ju inte uteslutet att jag utvecklar känslor för honom. MEN... jag vågar ju inte riktigt göra det, för att den killen är så överentusiatisk om mig. "Du är min idol" , skrev han nyss. Inte konstigt att man blir skraj... katastrof om jag skulle ge honom hopp och sen blir det inget....
 

Passa dig...

Skrivet av  Eliza
...för män som idealiserar dig innan de knappast haft tid att lära känna dig särskilt mycket! Jag har själv råkat på några såna och de är de mest desperata. En som mailade kärleksdikter till mig innan vi ens träffats, t.ex. Han byggde upp nån slags fantasibild av mig innan vi träffats och var kär i mig redan vid första dejten. Kändes litet affekterat, liksom...

En stor nackdel med Internetdejtande tycker jag är att män (verkar som det här f.a. gäller dem) är så "på" på en gång, om de blir intresserade. Man träffas en gång och sen bjuder de en på resa till Paris över helgen, typ (ja det var faktiskt en dom gjorde det). När man träffas på "vanligt" sätt tar det ju mer tid och man bygger upp något under ibland ganska lång tid (så har det varit för mig åtminstone) men de killar jag dejtat har liksom "bestämt sig" redan första dejten och då har det varit antingen på eller av. Medan jag är mer senfärdig av mig och absolut inte kan bestämma mig på en dejt om det är "mannen i mitt liv". Är han trevlig och ser OK ut kan jag tänka mig att träffa honom igen, utan förpliktelser helt enkelt för att lära känna honom bättre, men då verkar många tro att man vill gifta sig, typ...
 

Hmm

Skrivet av  Cecilia
Du verkar smått desperat. Måste man ha någon att knulla med jämt? Räcker det inte med att använda händerna tills man hittat den rätte? För mig är handen mycket skönare än att knulla med någon jag inte älskar, men sån e jag...
 

Jag tycker inte att

Skrivet av  Anonym idag
det har så mycket med desperat att göra. Det är inte bara sex heller. Ok. du kan använda handen, men jag pratar också om flirt, prat, bus, att kyssas, att göra nåt kul tillsammans. Risken är också att man väljer fel person för en relation som ska vara på riktigt för att det tar så lång tid att hitta rätt person.

Och jag kan tycka att det är okej, om man inte älskar personen. Det kan räcka att man tycker om personen. Ibland är det överhuvudtaget svårt att dra den gränsen så exakt.
 

Artiklar från Familjeliv