Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Enkätdags

Skrivet av cecilia
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?

Svar på tråden: Enkätdags

Svar...

Skrivet av  lutten
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper.
-Längre än jag, vältränad, mån om frisyr och hygien, snyggt klädd, sexig...

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
-Omtänksam, förlåtande och överseende, humoristisk, intelligent, allmänbildad.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
-Mycket väl! (BINGO!)

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
-Tror att jag skulle se igenom skalet och se honom som han var innan OM han behöll sitt eget självförtroende!!

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
-Yes, rakat skall det vara! Både på mig och på honom, så att man kan ta en pungkula i munnen utan att behöva använda tandtråd efteråt... Och jag vill inte bli slickad av någon som ligger och små"tviar"...

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
-Det gäller att vårda sin relation vilket kräver mer när man får barn. Man måste aktivt arbeta för att behålla gnistan, då går det nog. Och inte glömma att sex är viktigt. Kanske ha sex även om man inte är på topp, eftersom man längtar efter mer sex när man har det och nästan vänjer sig av när det går för länge...

 

*S*

Skrivet av  cecilia
Älskar ditt svar på fråga 5! Tandtråd, jag dör av skratt!
 

Men cecilia...

Skrivet av  Eliza
...allvarligt talat; du är minst lika gammal som jag. För 20 år sedan fanns inte dessa "tandtrådsproblem" och nog f-n hade man oralsex då åxå. Ingen klagade på litet hårstrån, man höll undan buskaget bara, sen var det bara att köra. Men nu har plötsligt alla sånt problem med denna naturgivna hårväxt och tycker att man absolut måste raka sig för att kunna ha oralsex.

Men vänta bara, snart blir det modernt att vara riktigt luden därnere...
 

Modernt eller inte...

Skrivet av  cecilia
jag har upptäckt tjusningen med rakat och även om det skulle bli hopplöst ute så skulle jag raka mig. Rakat var ovanligt för 20 år sedan, visst, men det var också ovanligt att kvinnor hade kort hår eller att folk tatuerade sig. Utveckling är bara positivt bara man inte blir slav under den. Finns mycket inom sex som porrbranschen tagit fram som jag ogillar men rakat tillhör inte denna kategori. Jag hade älskat rakade kön även för 20 år sedan, problemet var bara att jag inte fattade att man kunde göra det.
Fanns förresten tandtråd för 20 år sedan eller lät man hårtestarna sitta kvar mellan tänderna efter kärleksakten?
 

fast 20 år sedan är ju ingen tid...

Skrivet av  maria65a
Nu låter det som om ni diskuterar stenåldern damer!
Hade kort hår från till mitten av 90-talet (inte ovanligt på 70-80-talet) och rakat underliv på tidigt 80-tal (mindre vanligt) men nu skulle jag inte vilja se ut som ett flickebarn i skrevet.
Och vad gäller hårstråna så kunde man spotta dom som snus resten av kvällen *s*
 

Jag hade...

Skrivet av  Eliza
...pojkklippning 1968 redan. Nån mer här som levde då? Av naturliga skäl var jag även slät i underlivet på den tiden och tro mig, jag har ett bättre sexliv nu...
 

Men Eliza...

Skrivet av  MrsS
Citerar: "...slät i underlivet på den tiden och tro mig, jag har ett bättre sexliv nu..."
Jag hoppas för din skull, av natuliga skäl, att du inte säger att du hade _något_ sexliv på den tiden (då du av naturliga skäl var slät).
 

Det var...

Skrivet av  Eliza
...ett försök till ironi! Ibland låter det ju härinne som om sexlivet står och faller med om man är slätrakad i underlivet eller ej men om DET vore ett huvudkriterium så borde jag haft ett kalasbra sexliv 1968.
 

hahahahaaaa

Skrivet av  Play
nu skrattar jag ännu mer...hahahahaaa...ja Eliza oralsex har nog alltid funnits..hahhaahaha, även med håriga pungar cecilia, hur konstigt det säkert än låter för dina små öron..hahahaaaaaa
 

Svarar

Skrivet av  lejonmamman
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
*** Lång, mörk, tränad

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
*** Ömsint, ödmjuk, omtänksam, rolig

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
*** Väldigt bra

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
*** Jag skulle reagera om han blev plufsig och fet osv, nu är det ju så att han har haft samma byxmått sedan vi träffades för en herrans massa år sedan :) Han har ett väldigt rörligt jobb så han får mycket motion bara genom det.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
*** Jag har väl inte alltid rakat, men med jämna mellanrum rakar jag allt utom själva trekanten fram. Vid mens är det skönt att slippa ha en massa hår där. Min man har börjat raka pungen (efter att jag läst här inne *s*) och det var en höjdare tycker både han och jag, men om det växer ut så deppar vi inte för det. Vi kör inte rakat jämt men då och då.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
*** Ja, det tror och hoppas jag att man kan. Våra barn är ganska stora nu och vi har ett väldigt bra sexliv. Visst finns det svackor ibland men vi överlever dem och hakar tag i topparna som kommer och har mycket sex då och kan acceptera att det kan dala ibland. Det är inte hela världen känner vi. Vi vet var vi har varandra och vad vi gillar och provar även lite nytt då och då, t ex analsex som jag gillar i lagoma doser. Det gäller väl att kunna hitta på saker tillsammans både i och utanför sängen som gör det lättare att hitta tillbaka till den där första gnistan man hade från början, att bli förälskade på nytt igen och igen. Just nu är jag väldigt nyförälskad i min man och vi har haft sex varje kväll nu i fyra dagar och det är mycket för att precis haft en svacka.

 

Cecilias svar

Skrivet av  cecilia
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
* Över 190 lång, runt 90-95 kg. Mycket vältränad, muskler i massor. Gärna skallig, annars mörkhårig. Stora händer och kraftiga underarmar. Kraftig kuk, rakad runtomkring. Tvättbrädemage. Stora, sexiga fötter storlek 44 och uppåt.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
* Jordnära men även lite flashig mellan varven. Träningsnarkoman. Envis. Energisk. Lyhörd. Lekfull. Ensamvarg som jag men ändå social när så behövs.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
* Väldigt bra förutom att han inte är skallig ännu. Jag e nog mer flashig än han, där är vi rätt olika men jag är både flashig och jordnära.

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
* Jag skulle inte gilla läget. Jag skulle älska honom lika mycket, men jag skulle ha svårt att tända på en fet eller för mager kropp. Det jag ser är viktigt för mig och jag skulle inte bli intresserad av en man som inte vårdade sin kropp och tränade, därför skulle jag bli besviken om han ändrade på sig.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
* Älskar rakat både på mig och på honom! Är en underbar upplevelse med hud mot hud och dessutom tycker jag det är skitsnyggt!

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
* Det tror jag man kan men det är svårt, speciellt när vardagen kryper på. För mig betyder både yttre och inre egenskaper mycket. Jag vill ha en snygg man att se på då blir jag tänd. Dessutom vill jag bli uppvaktad då och då, små överraskningar, och det samma ger jag förstås honom. Sex är viktigt,mycket sex ger mersmak så även om man känner sig trött och trist så e det bara att hoppa på tåget, tuta och köra, det brukar alltid bli bra i slutändan. Till sist är ord mycket viktiga. Jag vill höra orden jag älskar dig då och då. Även om han tror att han visar det på andra sätt är det inte säkert att jag uppfattar hans sätt att visa det på.
 

kuken ser du direkt eller? hahahaa

Skrivet av  Play
redan på dejten ber du om se kuken strl & dess rakning? ge dig, det räknas väl inte som en yttre egenskap? det är ju nåt man får på köpet när man börjat gilla en person!
 

Vad menar du?

Skrivet av  cecilia
Frågan handlar om min idealpartner och han har stor kuk, sen om killen jag träffar det har det elle inte är en helt annan sak. Skulle aldrig rata en kille om han hade liten kuk, däremot om han hade stor buske och vägrade raka sig för sånt tänder migi nte.
 

Lady svarar

Skrivet av  Lady
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
~Längre än mig, grovt byggd och heller för rund än för vältränad och smal.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
~ Humor och intelligens kommer på odelad första plats. SJälvförtroende är viktigt men i lagom dos. Omtänksamhet är också nödvändigt. Ett allt för stort ego är avtändande.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
~ MYCKET väl :o)

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
~ Det gör mig nog inte så mycket. Möjligtvis lat eftersom det skulle påverka vårt förhållande rent praktiskt.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
~ Jag har det alltid, känns renast och bäst så. Han har det inte alls och det bekommer mig inte.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv
~ VIll man så kan man nog. Det gäller bara att inte glömma bort att se den andra och dennes behov. Barnfri tid är också väldigt viktigt.
 

Nickes svar

Skrivet av  Enkät-Nicke
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper

Hon ska ha fina ögon som utstrålar vänlighet och värme. Hon ska också vara någorlunda smal och kurvig. Inte minst ska hon vara fräsch och naturligt feminin.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper

Klok, snäll, absolut inte ytlig, tålmodig, kvinnlig såsom bara en kvinna kan vara med allt som följer med. Hon ska också ha humor och ett gott skratt.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?

Vet ifan om jag har någon nu längre :/ men det stämmer väldigt bra.

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?

Om jag inser att jag inte tänder på henne längre så måste ju något göras. Men rynkor och några kilon extra gör inte mig något.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?

Skiter fullständigt i detta. Inget som intresserar mig. Vill hon vara rakad så får hon gärna vara det.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?

Att ta sig tid till varandra, en myshelg tillsammans t ex, uppvakta varandra, aldrig glömma att på olika sätt visa hur mycket man betyder för varandra.

 

Mina svar

Skrivet av  Eliza
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
*Slutade med såna listor för ungefär 20 år sedan. Lättare att beskriva hur han INTE ska se ut: Överviktig, extremt blond, fett hår och jättelång hals.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper.
*Måste finnas: Humor, intelligens, emotionell mognad, fanstasi och pålitlighet.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
*Pass. Hade en nyss där inget visade sig stämma...

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
*Vad gäller fet och lat så är väl lat värst. Har varit gift med en sån. Den fysiska exteriören är inte allt här i världen, men fetma har jag svårt för. Har f.ö. varit gift med en man som blev alltmer lönnfet och lat...

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
*Se mina tidigare inlägg i denna fråga.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
*Pass. Nåja, EN sak vet jag: passionen bibehålls definivt inte om partnern mentalt står på en tonårings nivå och lever på som om han bodde i en studentkorridor fastän han är 40+ och har två barn (+ en fru som han mest ser som en bekväm inventarie som han kan sätta på alldeles gratis på fredagkvällar kl. 22.30. Ungefär).
 

ninna svarar:

Skrivet av  ninna
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
> Mörkt hår, bruna ögon, hår på bröstet. Ganska smal, men senigt muskulös. Ca 185 cm lång.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
> Humor, omtänksam, bra pappa, spontan, uppfinningsrik (framför allt i sängen då... *s*)

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
> Han är 185 cm lång, har humor och är en fantastisk pappa, men sedan är det väl inte så mycket som stämmer... Han har ju ändå visat sig vara min idealpartner! ;)

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
> Jag vill inte kasta pil i gummibåt... ;)

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
> Jag skulle gärna ha rakat kön (med sparad trekant så man ser att det är ett kvinnokön och inte en liten flickas) och kommer att göra det mer regelbundet.
> Älskar när min man har rakat pungen, det blir så mumsigt då! ;)

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
> Fokusera på varandra och på vuxenrelationen också, var inte "bara föräldrar". Hitta på saker, överraska varandra!
 

Svar:

Skrivet av  Eva
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
- Lite längre än mig, normalbyggd, välsvarvad häck som göms i välsittande brallor, god hygien

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
- Stort hjärta, lyhörd, humoristisk

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
- Allt sånär som kroppslängden

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
- Vi "piskar" varandra till att hålla formen just för att slippa hamna där...

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
- För egen del är det egalt, jag kör i perioder med det ena eller det andra. Mannen skulle jag inte vilja ha intimrakad av någon okänd anledning...

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
- Jag tror att man kan behålla passionen livet ut. Inte på en konstant nivå eftersom den, som allt annat i livet, går i vågor. Här har inte passionen minskat pga barn eller ihopflytt, tvärtom! Och mitt tips är att vara lyhörd och känna av sin partners behov såväl som sina egna för att behålla ett underbart liv :)

 

sanna svar

Skrivet av  sanna
1. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller YTTRE egenskaper
-lång, ganska musklig men hellre på ett "naturligt" än "gymaktigt" sätt, mörkhårig, vackra ögon.

2. Beskriv din idealpartner och då endast när det gäller INRE egenskaper
-uppriktig, snäll, omtänksam, ha samma slags humor som jag, vilja njuta av livet. och så dominat då, det är en absolut förutsättning.

3. Hur väl tycker du att din nuvarande partner stämmer med ovanstående ideal, yttre resp inre egenskaper?
-mycket väl

4. Om din partner förändrades markant från hur han/hon såg ut när ni träffades, hur skulle du reagera, (t ex om han var smärt och vältränad och efter några år blev fet och lat)?
-vissa yttre förändringar är naturliga och alls inget problem. om han däremot började strunta i sitt utseende och sin hälsa så skulle det vara ett tecken på även en inre förändring. skulle verkligen inte uppskatta om han blev lat eftersom jag blev förälskad i en man med massor av energi.

5. Rakat kön? Din inställning till detta på dig själv resp på din partner?
-alltid helrakad själv, tycker det är snyggast på tjejer. män vill jag däremot ha håriga.

6. Kan man behålla passionen livet ut? Blir passionen mindre om man flyttar ihop eller får barn? Har du några tips på hur behålla passionen i ett längre perspektiv?
-ja, jag tro att man kan behålla passionen livet ut. passion handlar om känslor. däremot tror jag det finns perioder i liver när man inte kan uttrycka dessa känslor lika ofta/mycket tex när man har huset fullt med småbarn. på sikt behöver man lite tid för varandra för att känslorna ska få näring.