Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Likasinnade

Skrivet av Mattias
Har varit aktiv på denna site länge och gillar jargongen och den typen av personer som skriver just här. Är gift sedan sex år tillbaka. Känner att jag har "allt" villa, familj, hund ett arbete jag trivs med. Sexlivet är problemet. Det har rått torka läääänge nu, tills jag upptäckte det underverk som kallas cybersex och telefonsex. Skulle aldrig tänka mig att bedra min partner fysiskt, men har efter endast ett samtal och lite chat med en person på den här siten fått ordentlig krydda i sexlivet med min partner. Jag är inte så belevad i cybervärlden, men här verkar det finnas likasinnade. Vet att detta inte är en kontaktsite, men det kan ju vara värt att försöka. Om någon likasinnad kvinna i liknande situation är intresserad av att ta kontakt med mig för att framför allt ha en telefonkontakt, (till en början mailkontakt kanske)(har svårt att komma ifrån till datorn), men absolut inte mer än så, så får du jättegärna höra av dig via mail till mig: [email protected]

Är 32 snart 33 år gammal förresten, din ålder eller utseende har naturligtvis ingen betydelse!
Svar på tråden: Likasinnade

Jag citerar:

Skrivet av   -
"Skulle aldrig kunna tänka mig att bedra min partner fysiskt".

Du tror alltså att hon blir mindre upprörd av att du drar en rackare medan du snackar med andra brudar??? Otrohet sitter i huvudet till stor del. Rannsaka dig själv och ditt förhållande. Kanske dags att gå vidare?
 

Frågan är väl

Skrivet av  ...
om ni är nöjda som ni har det, eller om ni vill försöka göra något åt det?
Det är ju ingen idé om du löser problemet för egen del, om det ändå finns kvar?
Om ni är nöjda som det är, så låt det vara som det är.
Om ni inte är nöjda, så gör något åt det tillsammans.
Om hon är nöjd men inte du, så var åtminstone ärlig och berätta att du behöver lite tillskott i sexlivet, utan att ge henne skuldkänslor för att inte räcka till.
Om du är nöjd med detta tillskott, men inte hon, så kommer bubblan att spricka för eller senare, bättre att fixa problemet nu.
Det verkar som om det är hennes sexlust som saknas.
Har du tagit reda på varför?
 

Jag är...

Skrivet av  Partypinglan
i precis samma situation som du, har allt, gift,3 barn, villa, volvo, vovve mm men det har varit torka länge här med... Skulle nog ändå inte våga riskera mitt äktenskap på det sätt du beskriver, många skulle nog se det som en sorts otrohet och bli fruktansvärt sårade även om ingen fysisk kontakt sker. Personligen skulle jag helldre kunna acceptera ett hångel på fyllan än en planerad sexupplevelse - även om den inte är fysisk. Vore jag du skulle jag nog tänka mig för innan jag skred till verket, det är inte värt att riskera hela sin livssituation för...

Är kvinna 31 år...
 

när

Skrivet av  ....
du la till det där sista om kvinna 31 förändrades hela ditt inlägg....
 

??

Skrivet av  Partypinglan
Vad menar du??
 

Artiklar från Familjeliv