Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gillar Ni hår på andra ställen på killar?

Skrivet av A
Tänder ni på skäggiga eller rakade män?
Hår på bröstet eller inte?
Kroppshåriga män?
Svar på tråden: Gillar Ni hår på andra ställen på killar?

Min pojkvän

Skrivet av  lisa
Min pojkvän är perfekt enligt mej...Han har håriga grova underarmar,hårigt bröst,håriga ben osv. Och en rakad pung :)
 

glömde ju

Skrivet av  lisa
han är såå sexig när han e så där lite lagom orakad i ansiktet..
 

inte skägg...

Skrivet av  maria65a
Inte skägg för det ser gubbigt ut, typ Sivert Öholm eller vad han nu heter men gärna enh hårig bringa och absolut inget rakande kring könet på en man *s*
Nå, ryggen kan gärna vara slät utan tofsar på axlarna.
 

Min åsikt!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag är absolut ingen vän av hår. Jag tycker att håriga män påminner för mycket om gorillor. Det ser hemskt ovårdat ut. Det jag gillar bäst med skådisar osv är att de är rakade. Helst ska så mycket som möjligt bort och överallt! Men det är inget tvång... Tvång är det däremot att det som finns ska se välvårdat ut, inte för långt, för utbrett eller för "burrigt"...

Kräsen?
 

Gärna skägg :-)

Skrivet av  engeltina
Helst inte hår på ryggen... :-)
 

Långhåriga killar är

Skrivet av  engeltina
ofta fina men rakat (huvud) kan också vara finfint :-)

"Gammal hårdrockare" :-)
 

Omman bortser från

Skrivet av  Lady
hår på huvudet, gillar rakat där, så tycker jag mycket om allt annat slags hår.
 

Jag gillar hår...

Skrivet av  Eliza
...där han har hår, helt enkelt, minus mustasch. OK om jag får välja mellan skägg och slätrakad så föredrar jag det senare men det är en baggis.

Jag blir rätt trött på denna ständigt återkommande diskussion om vad man gillar och inte gillar i hårväg. Alla som tycker om sin partner som han är räcker upp en hand! Jag har absolut ingen önskelista vag gäller hårväxt på kroppen, såna listor spolade jag när jag var 22 år, typ.

Det svåra är väl ändå inte att träffa rätt man när det gäller hårväxt utan att han är rätt inte minst känslomässigt och mognadsmässigt. Och där är allt snack om pungrakning etc. kontraindicerat för min del. Om jag skulle träffa en man som allt känns rätt med får han gärna vara lurvig på ryggen också, om det är så han ser ut...
 

Men du...

Skrivet av  cecilia
vissa människor väljer partner även efter utseendet. Jag gör det. Jag tycker det är viktigt med det yttre också och skulle al drig bli kär i en långhårig HD-typ med tatueringar och nosring. Jag faller för vältränade män med rakade kön men därtill kommer förstås inre egenskaper som är minst lika viktiga.
 

Ber du att få veta om han är rakad...

Skrivet av  -
eller inte innan du faller för killen?

Personligen föll jag för min kille långt innan jag visste hurdan han såg ut innanför kläderna.

Förstår givetvis vad du menar, jag attraheras också att ett visst yttre men ibland träffar man så rätt ändå att det yttre inte spelar så stor roll.
 

Nej :0)

Skrivet av  cecilia
Men, ofta faller man ju för en viss typ utseendemässigt och den typen jag faller för brukar inte ha något emot att raka sig. Sen e jag inte den som väntar med att älska så länge så det där upptäcker man ju rätt snabbt och om jag då upptäcker en jättebuske och killen vägrar ansa sig då är han nog inte något för mig!
 

cecilia...

Skrivet av  Play
hahhaha..hahha, fan va du får mig vika mig dubbel av skratt! hahahaaaaaaaa

den typen jag faller för brukar inte ha något emot att raka sig..hahahahhaahhaa..eller vad skrev du? hahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaa

Född 61 skrev du? hahahahaaaaaa
 

Nej...

Skrivet av  Eliza
...jag gillar inte heller kilalr med nosring och tatueringar men sånt syns ju liksom utanpå.

En historia ur det verkliga livet: Jag träffade en kille som allt stämde kalasbra med. Efter att vi träffats några gånger så var det dags för middag hemma hos mig. Efter några timmar började det hetta till och vi fick av oss det ena klädesplagget efter det andra. När hans överkropp var blottad såg jag att ryggen var fullständigt översållad med finnar, vissta stora som bölder. Vad gjorde jag då? Scrollade upp brallorna och bad honom dra?

Nej, det gjorde jag inte. Jag tänkte att "ojdå, så mycket finnar han har på ryggen". Det var intye snyggt men finnarna satt på honom som sedan kom att bli mitt äkta make. Sen skilde vi oss men det berodde iNTE på finnarna.

Eller: Jag träffade en man som var snygg och trevlig men första gången vi hade sex insåg jag att han var lurvig som en gorilla på ryggen. OK det är inte snyggt men det hade inte betytt det minsta om han visat sig vara en pangkille (vilket han inte var, av HELT andra orsaker).

För mig sitter attarktion djupare än att jag hänger upp mig på enstaka detaljer, även om man skulle kunna önska bort vissa "skönhetsfläckar". Man får köpa hela konceptet, helt enkelt.
 

*Pust*

Skrivet av  sapfo
..behöver jag inte vara rädd att du ska ragga på min kille då =) som är HD-typ med tatueringar och piercingar och långt hår. Och hår på kroppen har han också, hellre hår på ryggen än helrakad kuk (pojkvarning för mig *ryser*) jag vill ha en MAN, ingen pojke, men som sagt, smaken är som baken =)
 

Nä då!

Skrivet av  cecilia
Honom skulle jag inte ragga på =) Skallig HD-typ med rakad kuk men utan piercingar/tatueringar vore något däremot!
Min karl ser då absolut inte ut som ett litet gossebarn trots att han inte har mkt hår runt kuken, han är så stor och manlig f ö så ett hårlöst kön gör varken till eller från när det gäller manliga utstrålningen.
 

Play!

Skrivet av  cecilia
Fattar inte vad det var för kul med det men ibland e jag rolig utan att veta om det! Tacksam förklaring...
Och ja jag är rätt barnslig för min ålder men de män jag träffat har samtliga varit så gott som rakade :0)
 

Sunda underbara människa!

Skrivet av  Ullet
*glad* Hejjar på dej Eliza, du verkar både klyftig o ha huvudet på rätt ställe! Jag tycker som du o att det är det mentala som spelar störst roll o sen tar man det som kommer med paketet, det sitter ju på den finaste av dom alla o då spelar det ingen roll om han har hår som man kan fläta på ryggen. *ler stort*
 

Word! imt

Skrivet av  Bejaka!
 

Jag och min kille

Skrivet av  Mockasinen
har nyligen haft sån disskusion faktiskt! Jag är nämligen så trött på att han inte rakar sig så ofta i ansiktet. Ofta ser det orakat och smutsigt ut på nått sätt när han bara låter det vara så det är ca 1-2 cm långt. Men han har lovat mig nu att raka sig varje fredag.

Annars lite skäggskugga är fint på en man, gärna lite hår på bröstet men inte för mycket, ABSOLUT inget hår på rygg eller axlar, hår på benen ska karlar ha. Vad gäller huvudet är det snyggt både och. Då jag älskar hårdrocksmusik så är det ganska sexigt med långhåriga killar sålänge dom har välvårdat långt hår, annars finns det många med risigt, tunt långt hår och det är inte fint.
 

Cecilia tänder på:

Skrivet av  cecilia
skalliga män, män med lite hår på bröstet men inte för mkt, rakade där nere, bockskägg.
 

oj, min man vore kanske nåt

Skrivet av  Play
för dig, för han stämmer in exakt på din beskrivning.. stor snopp med....*S*
& lätt tränad med rutor på magen & muskelösa armar :=)
mmm, Å han e baaaaaaaaaara min :=)
 

Gör ingenting för...

Skrivet av  cecilia
jag har oxå en sån!
 

rakade killar el. mörkhåriga svenskar

Skrivet av  Play
usch vad det lät illa, men alltid annars säger man mörkhåriga, så tror folk man menar en utlänsk, men inte jag.

Skäggiga, gärna, med getskägg, eller lite modernt rakade i linjer

Hår på brstet, ska det vara mycket av el. inte ett fjun

Inte hår över hela kroppen tack!
 

JAg gillar

Skrivet av  Moll
INTE hår alls.Någonstans
jooo...kanske på huvet och kanske lite lite skägg.
 

hår!

Skrivet av  saan med mathilda & mini bf 0504
skäggig eller rakad i ansiktet spelar inte så stor roll men det måste vara välvårdat och får absolut inte se fjunigt eller yvigt ut.

kroppshår är viktigt, hår på bröstet nästan ett måste.
 

Lite...

Skrivet av  Partypinglan
skäggstubb är rätt sexigt tycker jag men helt håriga bringor är avtändande. Skulle nog säga att lagom är bäst
 

Hmm...

Skrivet av  sapfo
..*funderar*

för mig är det fasen väldigt viktigt med hår tror jag. Långt snyggt välskött hör - sexigt!! Hår på bröstet = manligt för mig. Skägg och mustasch - ja tack, gärna välansad och snyggt skägg, min man har pipskägg och mustasch och är himla snygg i det, jag tycker att det är manligt! Hår på bröstet har han och en slinga över magen och ner till könet, sexigt! Rakar pungen och fixar till så skägget är snyggt, rakar alltså på kinderna så att säga, men resten är hårigt. Skulle aldrig vara tillsammans med en kille som rakar sig under armarna! Eller jo om det är mannen i mitt liv får jag väl bita ihop och acceptera det men den typ av killar jag dejtat tycker att rakat under armarna är lite fjolligt =/ Som tur hittade jag drömprinsen som är perfekt på alla plan, även hårigheten =)
 

får jag fråga

Skrivet av  Mergnu
om du också har håret kvar?
 

Artiklar från Familjeliv