Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

varför ????

Skrivet av b
Varför släpper jag inte tanken på en gammal förälskelse som inte blev något av för jag var tillsammans med min pojkvän är det fortfarande. Jag kan inte sluta tänka på honom trots att jag och min pojkvän har det jätte bra ihop. Den andra har sedan ett par år en ny tjej och ett barn så jag fattar inte varför jag tillåter mig själv att dagdrömma om honom.
Kan mina tankar bero på att jag aldrig var riktigt stormförälskad i min pojvän å andra sidan har vi alltid haft ett lugnt, mysig förhållande och fantastiskt sexliv fortfarande efter sju år tillsammans. Förutsätts en stormförälskels för att ett par skall vara kära och känna förälskelsekänslor igen efter typ 5 år, 10 år etc.? Känner mig förvirrad men har inga planer på att bryta mitt förhållande då det faktiskt är jätte bra, men fattar inte varför jag fantiserar om den andra mannen (har aldrig kysst eller nått sånt med den andre endast pratat och tittat på honom). Jag önskar att jag inte tänkte så här. Är jag knäpp, lider jag av dålig självkänsla som jag försöker bättra på genom att känna mig attraktiv inför en annan. Har för övrigt aldrig tittat på honom sedan han skaffade en flickvän, då jag anser att det är fel, men jag har dåligt samvete för att jag har tittat på honom tidigare och fortfarande tänker på honom.
Vilket rörigt brev, men lika rörigt är det i mitt huvud.
Svar på tråden: varför ????
Inga svar finns