Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken musik lyssnar ni på?

Skrivet av mamma med 2
Och vad tycker barnen om er musik?
Svar på tråden: Vilken musik lyssnar ni på?

Al greens kommande...

Skrivet av  \\Thomas
... passar både mej och dottern på 6, annars om hon får bestämma, så är det mycket schlager och lätt-trallat. sonen på fyra gillar barnsånger i poptempo, men jag brukar inte stå ut så länge... Han spelar hellre själv på synten...

Pappa, jag ÄLSKAR musik, så dottern så sent som igår...
 

Bowie, Joy Division och Anna Ternheim

Skrivet av  Vickan m EJ
är det som snurrar mest just nu. Jag lyssnar på indie/alternative eller vad man nu ska kalla det.
Dottern 2,5 år har alltid somnat till Kent. Men finner även Kent och Evanescence sövande. Annars gillar hon att dansa till Joy Division, arma barn. Sonen 5 år tycker min musik låter "arg" och brukar stänga av den. Men Anna Ternheim gillar han skarpt verkar det som.
 

Jag lyssnar ju...

Skrivet av  Sharp
på det mesta och barnen verkar få lika blandad musiksmak som jag...Sonen som är 5 år gillar Barbados (precis som jag gjorde tills de sparkade Mathias) och Eminem tycker han också om. Fast favoriten är Lena Ph och det har han inte fått från mig! Dottern är lite för liten än för att visa någon särskild smak men hon gillar när jag sjunger den gamla Noice-låten "Ut i natten".
 

En salig blandning...

Skrivet av  Bus
...just nu är det mycket Nick Cave, Kings of Convenience (KAN ej stava det ordet...) och Nick Drake, men annars kan det vara allt från Mozarts requiem till Kent, gamla Bowie och Monica Zetterlund.

Barnen tycker att min musiksmak är ganska konstig...
 

libertines

Skrivet av  fran
och franz ferdinand bl.a. har spelats flitigt här hemma. min dotter är bara 1.5 (så än så länge är hon i mitt våld...) och gillar skarpt att dansa till denna fina musik. Clash går också hem.

och så lyssnar vi på höjdarna-skivan (julkalendern) varje dag som går hem hos hela familjen, toppenbra, den bästa barnskiva jag hört, med riktiga pop o rocklåtar!
 

Vi har lyssnat på Höjdarna

Skrivet av  U2-Kicki
hela julen, och min 5 1/2-årige son kan alla texterna... Min tvååring tycker också jättemycket om den. Och själv blir jag väldigt glad av skivan, både av musiken och texterna. Håller med fran om att det är en superbra barnskiva.

Sedan har ju mina barn fått höra U2:s nya flera gånger om dagen precis när skivan släpptes, men tyvärr är det ingen som dansar till den :(.

Hälsar
 

Scocco och Ratata...

Skrivet av  ratata
Mauro är bäst och snyggast i världen, det bara är så!!! Och han sjunger så man smälter. Fast egentligen gillar jag nog det han gjorde på ratatatiden bäst.
Sen lyssnar jag en del på mina gamla tonårsidoler Noice, en musikstil som min tonårsdotter delar med mig. Hon lyssnar nästan inte på nånting annat.
 

Hip hop och RnB

Skrivet av  Sunshine
Barnen gillar min musiksmak och älskar att dansa. De är 4 och 7 år.
 

Vad kul..

Skrivet av  Jenny m. Elliot 041015
med en till som gillar hip-hop och r´n´b här! Man känner sig liiite ung när alla andra ogillar det! Vilka favoriter har du? (Om du nu har några)
 

Marilyn Manson...

Skrivet av  Mayalins
...och en hel del Rammstein blir det här hemma.

Dottern på snart 4 år gillar framförallt Lena Phs "Det gör ont" och Shirley Clamps "Min kärlek".
*ler*


Kram!
 

just nu..

Skrivet av  mika
går Ark väldigt varm i stereon, barnen verkar gilla det, minstingen dansar ofta loss och treåringen gör sitt bästa med att sjunga med. Annars blir det mycket kent och winnerbäck. Dom verkar gilla min musiksmak, har försökt med barnmusik typ byggare bob mm men det verkar helt ointressant. Väntar på höjdarna som jag beställt till dom, julkalendern gick ju hem så jag hoppas skivan gör det också.
 

Hårdrock i allmänhet...

Skrivet av  Majsan med Karl och Ida
Karl och Ida gillar det :) Karl sjunger Maidens Bring your daughter och Breaking the Law med Judas Priest kan han också. Kulkul i trotsåldern ;)
 

Svensk vis-pop-rock

Skrivet av  AmMoE
i allmänhet och Lasse Winnerbäck i synnerhet. Barna tycker oxå att han är bra (för de MÅSTE det *l*). Faktiskt så brukar min 6-åring vilja se DVDn med Lasses konsert och han står och diggar o spelar luftgitarr. Han tycker även att Lisa Ekdahl är _så_ fin på DVDn :-)
Igår var det konsert med Carola på TV och då frågade Melker vem det var. Jag sa att hon hette Carola Häggkvist, och då sa han: "Jag tycker inte att hon sjunger bra - och förresten; varför har hon inga byxor på sig?" Hehe, hon hade ju en superkort kavajklänning...
Den 1/7 ska vi gå på Winnerbäckskonsert, min son och jag, och det längtar han efter - han har tjatat sedan i somras!!
 

Thåström,

Skrivet av  Flingo
Demian, Hellstrand, lite Sundström, äh, jag gillar de flesta svenska artisterna som kör deras stuk...En gitarr och manlig röst...*s*
 

Rush

Skrivet av  Pappa T
Jag lyssnar helst på Rush. Min dotter (6 år) älskar dom och ska gifta sig med sångaren/basisten Geddy Lee, min son (lite äldre) är inte lika förtjust utan blir ganska arg när jag spelar dom,och min katt (9 mån) springer ylandes med svansen mellan benen och gömmer sig någonstans.
 

Artiklar från Familjeliv