Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

EverQuest II beta

Skrivet av Pappa KP
Eftersom Sony har en strikt NDA (Non-Disclosure Act) kan jag i stort sett bara berätta att jag just nu betatestar EverQuest II. Men jag tror nog jag vågar drista mig till att säga att det är oerhört välgjort med ljud och grafik som är enastående (förutsatt att man har datorkraften som krävs).
Svar på tråden: EverQuest II beta

Ohhh

Skrivet av  Tiz
Vad krävs för att det ska gå att spela? Har tusen frågor men du får ju inte svara ;)
 

Tekniska frågor...

Skrivet av  Pappa KP
......kan jag till viss del svara på eftersom de är officiella. Så här står det i FAQ:n:

What are the game\'s requirements?
-Operating System: Windows 98/2000/ME/XP
-Processor: 1GHz or greater
-RAM: 512 MB
-Video Card: DirectX 9 compatible. Pixel shader and vertex shader compatible hardware with 64 MB of texture memory
-Sound Card: DirectSound compatible audio hardware

Mitt nVidia GeForce4 MX var för dåligt eftersom det inte hade Pixel- och Vertex Shader. Mycket hårddiskutrymme är också bra att ha. Det lutar åt att det kommer att bli 2 DVD-skivor eller 10(!) CD-skivor.

Det vore kul om de Aff:are som tänker spela EQ II hamnar på samma server. Mail kan ju vara bra för att koordinera det :)
 

*s*

Skrivet av  Tiz
Min sambo är just nu hemma hos en kompis som också betatestar =) Får väl se.... Det värsta är väl att det krävs uppdatering av burken. Det laggar rätt bra i EQ för mig och jag har ändå en rätt ok burk. Att det ska kräva så mycket!!
 

Vad tyckte han?

Skrivet av  Pappa KP
Jag experimenterar med lite olika karaktärer och det är himla kul :)

Uppgraderingen kan bli rätt dyr :( För mig räckte det inte med grafikkortet, utan det krävde i sin tur ett kraftfullare nätaggregat än det jag hade i burken. Första intrycket är dock att det är värt det :)
 

Verkar helschysst ju!

Skrivet av  Tiz
Jag har också sett lite nu och vi blev jättetända på EQ II. Jag kommer troligen att stänga av mitt EQ-konto och så köper vi EQII istället. Flera av våra kompisar som vi lärt känna i EQ kommer också att byta. Jag känner att det mer är för casualplayers som jag. Jag kommer aldrig att bli en hardcorespelare. Jag hinner inte med det. Funkar ju inte med en 2,5 åring och en nyfödd direkt.

Sambon kommer att spara sin raidgubbe i EQ och bara raida med honom ibland. Det visade sig att vi inte behöver uppgradera våra burkar (hoppas jag nu innerligen) så det var ju bra =)

Känner mig lite vemodig iallafall. Min ranger är ändå lvl 61 baroness och man har ju lagt ner lite tid på henne. Men, men...jag har inte tiden som krävs för att nå längre in i spelet. Jag får väl satsa på något kul i EQ II istället =) Som sagt, server borde ju kunna samordnas tycker jag. Vi känner ca 7 pers som kommer att byta. Vi kan väl höras via mail som du säger.

[email protected]
 

Nu betatestar visst vi också =)

Skrivet av  Tiz
Vi hade tydligen för läääänge sedan fyllt i intresse för betatest och dag kom ett mail. Har just börjat kolla runt lite =)
 

En till..

Skrivet av  Fia
Här är en till som testar, lånar dock min sons så ofta jag får men hoppas på att komma med själv :) Vad heter ni i spelet??
 

Heter

Skrivet av  Tiz
Tizbe =) Du då?
 

Har fyra karaktärer

Skrivet av  Pappa KP
Kan inte bestämma mig för vilken av dem jag ska spela mest med *s*

Inner
Natalis
Arcon
Whip
 

Jag har

Skrivet av  Fia
inte spelat på ett par dagar nu så jag är inte säker, men nästa gång jag "får" spela ska jag kika :)
 

Artiklar från Familjeliv