Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PS2 eller X-box?

Skrivet av Snusan!
Vilket ska jag välja?
Kriterier:
* Ratt och pedaler vill jag ha
* Möjlighet att använda som DVD-spelare

Jag har ingen koll för närvarande vilket som är att föredra.
Tacksam för hjälp!
Svar på tråden: PS2 eller X-box?

Barnspel eller bara för vuxna?

Skrivet av  Laijron
PS2 har flera spel lämpade för yngre personer. X-box är oftare mera våldsamma därmed lämpade mer för de äldre. Resten är en smakfråga, vilken man tycker är snyggast.

Jag köpte PS2, så jag rekomenderar den.
 

Barnspel

Skrivet av  Snusan
Tack för svaret.
Min 5-årige son ska få spela bilspel och barnspel men jag ska undvika i möjligaste mån våldsamma spel. Han spelar Get away City hos sin far...
Själv är jag inte så spelbiten, men det är inget som säger att inte jag också kommer att fastna där. :-)
 

Om du måste välja en...

Skrivet av  Birgitta med Moa
så hade jag nog tagit PS2\'an. Vi har båda här och är nöjda men som Laijron säger så beror det lite på vem somo ska spela. Det finns mer eller mindre inga barnspel till xboxen, öht är det mycket större utbud av spel till PS2\'an. Xboxen har fördelen att eftersom den har en hårddisk, det är ju eg en pc, så behöver man inte köpa ett minneskort som man behöver till ps2\'an. Original kostar ca 350kronor. Grafiken och ljudet är bättre till xboxen men det där är ju marginellt.
 

Jaa, alltså...

Skrivet av  Liten Lotta
Vi skaffade först PS2 eftersom vi ville ha en spelkonsol som klarade av DVD också. Men sedan fick vi för oss att skaffa en Xbox också och nu skulle jag aldrig göra mig av med Zboxen. :) Iofs är den chippad *hyschar* och kopplad till vårt nätverk hemma, så nu kan vi titta på film på TV via Xbox-dator. Smidigt! Med bra bredband är det en otropligt bra lösning.

Fast du verkade vara mest intresserad av att spela iofs, och då kan jag inte hjälpa till... Tyvärr!
 

Artiklar från Familjeliv