Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Viridian!!!!!! Hjälp mig!!!!

Skrivet av Tant Grön
Är det någon viridian-spelare här inne? Jag kan inte lyfta papperskorgen....har försökt markera men det går inte att lyfta. Dessutom så undrar jag vart rökelsen fins.....snälla hjälp mig!! *s*
Svar på tråden: Viridian!!!!!! Hjälp mig!!!!

oki kanske lite hjälp

Skrivet av  Molle
kunde lyfta papperskorgen om jag hade någon av de andra sakerna i listan markerad. Räkelsen hittar du högst upp i bokhyllan. Tillvänster har du ännu en papperslapp och till höger ligger rökelsen...
 

*gråter blod*

Skrivet av  Tant Grön
Jag har något markerat men kan ändå inte lyfta papperskorgen *suckar*. Är rökelsen den där lilla pinnen?
 

ja det är det *imt*

Skrivet av  Molle
q
 

Aha!

Skrivet av  Tant Grön
i see *s*. Tärningen då? vart e den?
 

det undrar jag med

Skrivet av  Molle snart knäpp igen
har fått upp låset om skelettets ben men vad ska jag göra sedan?

Den som först hittar tärningen kan väl hojta till =)
 

har hittat

Skrivet av  Molle snart knäpp igen
den man ska sätta ihop till täärning men vete sjutton var den kom från... tror det var när jag satt cd fodralet med skivan i ölen (kall) och tänt rökelsen i bokhyllan och slog i klockan...
 

självklart.

Skrivet av  Tant Grön
Detta har jag hittat:6 lappar med tecken, rökelsen, ramen, 2 kort, dagboken och nyckeln (har läst dagboken), cd-skivan, lappen med vad ni säger är hår (?) jag tycker det liknar en kladdlapp *s*, Medicinburken, ölen (fast den har jag ställt tillbaka i kylen igen).Jag har öppnat låset och då lade sig filten bland lappar, nycklar och fan och hans moster´*s*. Och nu letar jag efter tärningen och jag försöker rubba papprskorgen....utan lycka ännu *s* Har jag missat något mera?
 

kolla i filten....

Skrivet av  Molle snart knäpp igen
om du tar fram den och klickar kommer du att hitta "tärningen" i den
 

Molle!

Skrivet av  Tant Grön
hur tände du rökelsen? *gråter lite till*. När jag sätter cd-fodralet i hyllan och försöker lägga i skivan så hoppar fodralet tillbaka till högerlisten...vaaaaaaaaaarfööööööööörrrr *brööölar*
 

så här

Skrivet av  Molle snart knäpp igen
ska försöka förklara.
klicka på cd fodralet öppna det, klicka på skivan och sedan i fodralet.
Rökelsen tänder du genom att lägga den på hyllan, markera tändaren och klicka på rökelsen.
ta fram lappen med hår, markera tändaren och bränn upp håret, bränn lappen fler gånger tillslut kommer ett mönster fram då kan du lösa tärningen med hjälp av lappen i medicinburken.
Men nu är jag fast igen *suck*
 

Kan du inte

Skrivet av  herr blå
Det så är du nog förståndshandikappad *S*
 

Okej?

Skrivet av  Tant Grön
Vad menar du? En förklaring tack....annars abusemejlar jag redax
 

Skrivet av  herr blå
det var ett skämt jag trodde du skämtade det blev nog ett missförstånd.
 

Hur ska jag tolka det som

Skrivet av  Tant Grön
ett skämt? Jag vet inte vem du är (ditt ordinarie nick) så jag vet inte om du är en som jag brukar skojja med. Har dessutom lite svårt att se det roliga i att påstå att någon är förståndshandikappad..ledsen om jag är tråkig men så är fallet. Du kan iaf andas ut för jag sket i att abusa redax.
 

I DID IT

Skrivet av  Molle
ute nu Äntligen =)
 

hahahah!

Skrivet av  Tant Grön
GRATTIS!!!!! nu får du banne mig guida mig för jag spyr snart...*asg* insåg precis att jag inte har någon tändare.......*blinkar sött med mina gröna* please Molle...vart är tändaren...?
 

under

Skrivet av  Molle
papperskorgen =)
 

När du är färdig

Skrivet av  Molle
hänger du oxå med in i det "blå rummet" då? ;o)
 

Japp

Skrivet av  Tant Grön
men jag blir ju alldrig färdig här *asg* så tändarjävulen ligger under papperskorgen? Jag kom precis på att jag inte öppnat medicinburken...*hostar förläget* hur gör jag det då`? fan nu har du snart fått hjälpa mig med hela detta rummet...jag som klarade första rummet så snabbt i går..var mallig som fan...det är jag inte nu *s*
 

haha

Skrivet av  Molle
ja hur var det, fiser bäst som fiser sist :D

Du markerar et föremål när du är vid sopkorgen klicka sedan på den främre kanten av papperskorgen för att lyfta den. Tog ett tag innan det blev rätt...
 

Ja just det ja! *s*

Skrivet av  Tant Grön
det där med fisen får jag ju snabbt äta upp *asg*..men inte fan hjälper det för att få upp papperskorgshelvetetfördenvillfaninterörasigochjagkräkssnartpåspelhelvetet*asg*...och det där med filten då!!!!VART VECKLAR JAG UPP DEn? Förlåt Gud..jag var taskig igår och hånade mina vänner på aff för att jag klarade första spelet innan dem, det var dumt gjort och jag skämms *asg*. Kan du förlåta mig nu så att jag kan klara av detta lilla rara roooliga spelet? AMEN! *asg*
 

hihi

Skrivet av  Molle
filten öppnar du genom att klicka på den sedan på check item (eller ngt sådant) och sedan klickar du på filten i "fönstret"
 

*asg*

Skrivet av  Tant Grön
Tror du att jag öht har sett den skylten förut? *asg* Näpp! nu förstår jag ju liiiite mera men den jävla papperskorgen går fortfarande inte att flytta/lyfta/klicka på *s*. Nu har jag ju iaf fått upp medicinburken....ett steg på väg *s*
 

oki mysko att du inte får upp papperskorgen...

Skrivet av  Molle
för du behöver tändaren. fick du fram tärningen?
Har du låst upp skelettet?
 

Molle

Skrivet av  Tant Grön
Jag har hittat tärningen och skelettet låte jag upp för lääääääänge sen. Kan du förklara: vart på papperkorgen jag ska klicka (antar att det är när den är sedd uppifrån va?) ska jag klicka och hålla innen musen för att lyfta lr hur gör man?
 

du ska nog

Skrivet av  Molle
bara klicka ska vara på främre kanten ovanifrån, där klickade jag iaf.
Kan hända att du får starta om. Fick jag göra med crimson när inte min kod fungerade...
 

Tant Grön!

Skrivet av  Ingela E
Jag tror att du måste ha "aktiverat" alla de saker du samlat in dotolls innan det går att lyfta papperskorgen. När man väl kan det så går det lätt plätt nämligen. Behövs ingen särskild teknik förutom att klicka rakt på typ. Klicka på ett av dina insamlade föremål. Klicka på "about item" (...om du har på engelska. Om inte är det texten dorekt under spalten med saker du samlat). Klicka runt på föremålet och gör allt du kan göra med "saken". För att gå från saken klickar du på "try to escape". Fortsätt att gå igenom allt. Markera sedan någon sak, t ex papperslappen med hår. Gå till papperskorgen och den ska flytta på sig hur lätt som helst.
 

Oj, du kunde ju redan! :-) IMT

Skrivet av  Ingela E
...
 

Ingela E

Skrivet av  Tant Grön
Tack ändå! Nu återstår tärningen...har brännt håret och fått fram mönstret...men var "lägger jag ut" tärningen och hur ska jag kunna placera kinatecknen???
 

HJÄÄÄLP

Skrivet av  Liten Lotta
Hur låser man upp skelettet? Skall man få med sig några saker från Crimsom Room, det fick inte jag isåfall... :(

Hittat FEM tecken, håret, rökelsen, tändaren, ölen, dagboken, boken, fotografierna... men var är nyckeln, cd skivan och det sista tecknet??
 

Tant Grön

Skrivet av  batbut
har Du lyckats rubba papperskorgen? inte jag och jag blir knäpp....
 

TACK!!!

Skrivet av  Tant Grön
Nej jag kan inte rubba papperskorgshelvetet heller aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaagggggereeeeerrrrrrr *slår på datorn*
 

nu gick det...

Skrivet av  batbut
jag markerade medicinburken. Gick ifrån papperskorgen, gick tillbaka och klickade en gång i främre överkant och då lyfte den sig efter 1524489331548131546484 försök.. så ge inte upp!
 

Inte jag heller...

Skrivet av  Amles*sliter sitt hår*
Hur gör man????????????
 

Nu gick det! =)

Skrivet av  Amles*glad igen*
 

Nu jävlar!

Skrivet av  Tant Grön
helt plötsligt fick jag upp papperskorgen!!! hade precis tagit ut den kalla ölen och då gick det helt plötsligt (nä, inte för mig alltså *s*) att lyfta papperskorgen. Men vart ska jag lägga "tärningen" så att jag kan placera ut kinatecknen?
 

klicka på

Skrivet av  Molle
tärningen och sedan check item
 

Jämför kartan i...

Skrivet av  Ingela E
...medicinburken och de tecknen som finns där med de tärningstecken som finns på det papper under håret där du brännde fram tärningsmarkerinarna. På så sätt vet du vilken placering alla kinatecknen ska ha. Sedan placerar du cd-fordalet med skiva i, den kalla ölen i hyllan, tänder rökelsen och plingar i klockan så får du se vad som händer. :-)
 

Nu då?

Skrivet av  Tant Grön
Jag har ställt cd-fodral + skiva i hyllan, jag har tänt rökelsen, ställt fram kall öl och klingat i gongongen då står det att en sak fattas???? testade att ställa dit ramen...nada.. Har fortfarande inte lyckats klura ut tärningne..har markerat tärningen och tryckt på about ithem. har brännt håret och fått fram mönstret, har öppnat medicinburken...men sen då?
 

du måste

Skrivet av  Molle
lägga kina lapparna på tärningen
 

allt klart..

Skrivet av  batbut
men ngt saknas... Ölen i bokhyllan, CD fodral m skiva i står i hyllan. Rökelsen är tänd. Andelådan gjord. har ett foto av en man och en kvinna, och en tom ram... vad saknar jag?
Plingar och plingar får svar att ngt saknas..
 

i bokhyllan ska stå

Skrivet av  Molle
cd fodral med skiva,
kall öl
tändrlkelse.
och plin i klockan. där ska inte stå någon ram, vare sig med eller utan kort
 

tack..

Skrivet av  batbut
man måste tydligen sätta dem i rätt ordning... äntligen ute och jag _vägrar_ gå till blå rummet. Jag skall sova. Fasiken för spel...*S*
 

blå rummet

Skrivet av  Molle
var ingenting i jämförelse med viridian romm... blev faktiskt besviken...
 

Är du ute än tant grön?

Skrivet av  Molle
Har du kommit ut ur rummet?
funderar på om skelettet åt upp dig *s*
 

*asg*

Skrivet av  Tant Grön
närå....men det var nära! :)
 

höll nästan på att

Skrivet av  Molle
trilla av stolen när han kom *ryser* var ju så ine i spelet och så kommer den och börjar röra på sig *asg*