Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

235 spel i ett till Gameboy???

Skrivet av D med N & A
Jag har sett att en del säljer spelkassetter till Gameboy med massor med spel på samma kassett för runt 700:- på blocket m.fl.

Vad är det för nåt egentligen, är det nån form av piratspel? Har idag köpt ett Gameboy Advance SP som stora tjejen ska få i julklapp, men inget spel än. Låter ju onekligen toppen med 235 spel till priset av två, men är de bra? Funkar alla spelen som de ska? Får man hela spelen så de inte tar slut mitt i eller nåt? Är främst t.ex. Super Mario Bros 3 som jag är ute efter och det vore ju hysteriskt trist om inte just det spelet funkade. Är det bättre att köpa originalkassetterna i butik eller vad säger ni "proffs"?
Svar på tråden: 235 spel i ett till Gameboy???

På samma kassett?

Skrivet av  Mia-Stina
Hmmm, alla på samma kassett har jag lite svårt att förstå... Vet att man kan ladda hem spel till Advance på Internet, och sedan får man ha en speciell kassettläsare/skrivare och kopiera över spelen på GB-kassetter och använda i GB Advance, men 235 spel på en kassett? Låter som om det borde bli trångt... ;-)

Observera dock att jag inte är expert! Det kanske funkar hur bra som helst med så många spel på samma, även om jag inte fattar... :-)

Jag skulle nog sökt på Internet, på lite "skumma" sidor, för att få veta mer. För piratade är de säkert!
 

Finns och somliga..

Skrivet av  Åsa
är piratkopior och somliga är vanliga med originalspelen på.
 

Artiklar från Familjeliv