Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gameboy-frågor:

Skrivet av Jessika
Hej,
Vi funderar på att köpa ett gameboy till vår 8-årige pojke. Finns det olika typer eller bara en sort? Vad heter den nyaste varianten? Visst finns det massa tillbehör också, som hörlurar och lampa mm. Är det något tillbehör som är särskilt bra som man "bör" köpa till? Gärna tips på bra spel för en 8-åring. Tack!
Svar på tråden: Gameboy-frågor:

svarar lite..

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v28
Det finns t ex gameboy color, advance och advance SP. Det sistnämnda är det senaste och är vikbart. Det är som en liten miniminilaptop och det är inbyggd belysning. Detta har min son och dottern vill sälja sitt Gameboy advance och köpa ett SP just för att slippa ha en extra lampa att sätta på och att det känna bättre att spela på ett SP säger hon. Det finna ju många tillbehör men jag vet inte om man behöver så mkt direkt utan det kan man ju köpa/önska sig senare. Men en lampa och kanske laddningsbara batterier om man köper ett vanligt gameboy och inte ett SP.
 

Tack

Skrivet av  Jessika
då tror jag att vi satsar på det nyaste, känns lite dumt att lägga ner massa pengar på en gammal modell om man ändå ska köpa nytt.
 

Artiklar från Familjeliv