Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fortsätter fråga om Game Boy:

Skrivet av Jessika
Fick svar nedan och tänkte att det var ju jättebra att det finns ett spel där man fäller ihop skärmen. Men när jag kollar på pricerunner finns det ju flera stycken olika som heter Game Boy Advance SP ..., mest olika färger i slutet. Är det verkligen olika spel eller samma i olika färger?????

Önskar gärna tips på spel som passar för en 8-åring, helst inte skjuta/döda-spel.
Svar på tråden: Fortsätter fråga om Game Boy:

Fler svar

Skrivet av  Christopher
Nu har jag inte kikat på Pricerunner, men såvitt jag vet finns det bara en Gameboy SP även om den (förstås) finns i litet olika färger på skalet.

Bra Gameboyspel tycker jag framför allt är Harry Potterspelen. De finns ju översatta till svenska och uppmuntrar en 8-åring att läsa litet. Givetvis går de ut på att besegra diverse monster man möter på vägen men är inte vad jag kallar "skjuta/döda"-spel, gör du det?
 

Harry Potter är ju en idol

Skrivet av  Jessika
så det lät ju bra, och att det är på svenska dessutom. Den typen av spel är helt OK, tack för tipset!
 

Pokemon har fungerat länge också

Skrivet av  Christopher
Pokemonspelen har min grabb kört med länge. De håller för lång tids spelande och det kommer nya med jämna mellanrum. De är ju rollspel och går inte ut på att reagera snabbast. Nackdelen är ju bara att de är på engelska.
 

Pokemonkort byts det här

Skrivet av  Jessika
just nu, så det skulle säkert vara populärt. Jag ska avvakta och se om butikerna har några erbjudanden till jul, men det är jättebra att få lite tips om olika spel.
 

Mario Bros.

Skrivet av  [mia]
Finns flera olika spel med Mario, både vanliga plattformsspel och tennis och golf och några andra.

Ett annat kul och snällt spel är Spyro the Dragon.
 

Mario känner jag igen

Skrivet av  Jessika
hur gubben ser ut i alla fall! Det ska ju gärna vara något spel som man inte blir less direkt och som man inte heller klarar hela banan på en gång. Tack för tipsen.