Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips på point and click-spel att köpa

Skrivet av Marie
Hej på er alla spelexperter!

Jag har kört alla de gratis onlinespel som pratats om här, som crimson, logan mm. Och jag har föälskat mig i den typen av spel. Det ska inte vara nån tidspress, men klurigt och mycket att klicka på och undersöka, små pussel att lösa etc.

Så nu tänkte jag att det kanske finns några kul såna spel att köpa också. Har ni några tips på favoritspel som jag kan önska mig i julklapp? Jag har en normal PC att spela på, inget PS2 eller liknande.

Snälla hjälp mig med tips på era favoritspel i den genren!!

Har just nu fullt upp med yngste sonens Harry Potter-spel, men vill gärna ha nåt eget.
Svar på tråden: Tips på point and click-spel att köpa

Myst-serien?

Skrivet av  Christopher
Mer klurigt och stillsamt än så kan man väl inte få det. Om du inte har provat dem kan det vara ett tips.
 

Myst!

Skrivet av  Malin
Jag gillar myst-serien. Finns myst 1,3 o 4. Sen finns Riven och Uru, som likar myst, av samma utgivare. Kluriga, stillsamma. Genomtänkta med en bra story. Svåra!

Sen finns Syberia 1 o 2. Lite "lättare" pussel än myst. Mer "fart", finns folk att prata med. Snygga o underhållande.
 

Den längsta resan.

Skrivet av  Lilotrix
Är ett sådant spel. Ganska svårt men roligt och det involverade hela familjen. Den är ett svenskt spel och Regina Lund gör rösten till huvudpersonen.

Själv är jag mer för spel till typ PS2 för att det är så mycket bekvämare att ligga i sängen eller sitta i soffan och spela.
 

Gabriel Knight.

Skrivet av  Trileia
Om det nu fortfarande finns..
Annars gillar jag seventh guest.
Men det var så längesen jag spelade dem, så jag tror de fanns på win 95..
 

Tack alla

Skrivet av  Marie
Tack för alla tips.

Då vet jag lite mer om vad jag ska skriva på önskelistan.
 

Artiklar från Familjeliv