Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Kalori-rik god kaka gjord av...

Skrivet av Moi
...bla. fett, kakao och havregrynsdebatten" måste jag få lägga mig i. Jag har alltid sagt negerbollar. Inget rasistiskt i det. Jag har aldrig kallat en människa för Neger. Där ser jag rsism. Jag har aldrig heller träffat en färgad människa som har retat sig på kakan negerboll. Däremot ber dotterns kompis från Gambia då och då att vi ska göra negerbollar till fikat.
Kompisens pappa (från Gambia) kallar dessa kakor:
Gambiaskallar med mjäll
Frågar nån mig om jag vill ha en chokladboll eller havreboll eller kokosboll så vet jag egentligen inte vilken sorts kaka dom menar.
Jag är inte rasist. Mina barn har invandrad pappa. Jag är gift med denne man.
Jag tycker att det finns värre saker att rikta in sin ilska på när det gäller rasism. Tack för ordet!!

ps) har tittat in på denna sidan ett par dagar nu för att komma igång med att tappa ca 15 kg. Vet inte om jag ska komma in här mer för det verkar mest vara argumentation och inte viktsnack!!
Svar på tråden: "Kalori-rik god kaka gjord av...

Vilken underbar benämning....

Skrivet av  LB
jag och min man ligger dubbelvikta av skratt.

"Gambiaskallar med mjäll".....ROFL

Vi gillar människor med humor.

Jag hade också tänkt börja skriva här EFTER påsk eftersom jag skulle vilja bli av med 30 kg men jag kunde inte heller hålla mig eftersom denna debatt om Negerbollar dök upp. Undrar just om någon reagerar på min kommentar om Judebröd......

Vi hörs!
 

politiskt korrekt: "mörkhyade bollar"

Skrivet av  sockergrisen
Det förslaget fanns på OÄF
 

OÄF?

Skrivet av  IMT
.
 

snackgruppen Ordet är fritt .imt.

Skrivet av  
 

Artiklar från Familjeliv