Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jennie, VV, guldmedlem ang. blodgruppsmat!

Skrivet av Kattis ~*+10 Påsk*~
Hej

Tyvärr anser jag inte att läkarforskning är lika med horoskop det skulle gå emot min yrkesetik...men det där är ju olika från person till person. Nu är det ju inte så att blodgrupperna är indelade i grupper över hela världen utan de är blandade. Så man kan inte säga att en värdsdel ska äta en typ av mat i detta fall.
Eftersom jag inte har boken fram för mig så kan jag inte gå in på mer detaljer för det är att ta vatten över huvudet. Tycker boken var läsvärd och den gav mig tips på vad jag kan äta, dricka för att stärka min kropp, inte bara i viktminskningssyfte. Ifall du vill veta mer så kan du ju låna den på bibblan eller kika i den ifall du snubblar över den i ngn bokaffär.
Alla har vi ju vår *bibel* men jag gillar att vara öppen även för annat än VV.

Kram
Svar på tråden: Jennie, VV, guldmedlem ang. blodgruppsmat!

som sagt alla har vi vår "bibel"

Skrivet av  Jennie, VV, guldmedlem
jag har bara svårt att tro att man kan klumpa ihop så många människor som ju ingår i varje blodgrupp och att råden ska passa för *alla*. med alla menar jag nog inte alla bokstavligt men majoriteten.
 

sant så sant...

Skrivet av  Kattis ~*+9kg Påsk*~
Alla kan ju inte fungera lika med tanke på alla allergier och sjukdomar som finns. Håller med dig till viss del. Men vem vet..läkarna har kanske rätt. Blodets sammansättn. är ju olika för olia blodgr.
Jag vet inte...Man kan ju toppa eller floppa och jag är nåt mittemellan.

 

Bibel är väl att ta i...

Skrivet av  Madeleine*VV*+8.7 påsk
men intressant läsning är det onekligen!

Jag tycker att förklaringen om hur blodgrupperna har uppkommit och under vilka omständigheter det skedde, är intressant. Sedan är boken inte en mall om att man SKA äta på ett visst sätt utan en hjälpverktyg om vilken mat som kan bygga upp respektive bryta ner ditt immunförsvar. Låter ganska logiskt relaterat till blodgruppen, tycker jag.

Horoskop eller bibel är väl att ta i, men annorlunda och kunskapsberikande läsning ger Dádamos bok, tycker jag. Inte bara att äta för sin blodgrupp utan också för att den tar upp vad som sker i kroppen när vi äter olika saker och varför kroppen reagerar så.

Har inte hunnit studera boken mer ingående utan bara bläddrat igenom och ströläst lite sådär. Kul.