Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

:0)

Skrivet av S-J
Ha! Äntligen en bra matdag, den första på ca 10 dagar. Jag har fortfarande ont i munnen, men inte på långa vägar så ont som jag haft tidigare. Uppenbarligen funkar antibiotikan. Jag känner mi också hyfsat utvilad efter att ha "råkat" somna i soffan i eftermiddags och sovit flera timmar. Jag mår fortfarande hansla dåligt men betydligt bättre än innan. På rätt väg med andra ord. Kanske kan jag t o m sova utan smärtstillande inatt?! *ler*

Vad har jag ätit då? Jo:
Frukost: två mackor med lätt & lagom 30% + 10%-ig ost resp lätt messmör, kokt ägg, juice.

Mellanmål: 2 dl naturell lättyoghurt + 1 banan.

Mellanmål nr 2: 2 dl minimjölk m 1 dl hallon.

Middag: pizza av mager pizzadeg, tomatsås, lök, paprika, quorn, sojakorv, ost och ananas. Til det vitkålssallad samt några glas vin.

Kvällsgott: morots- och gurkstavar, vitlöksdipa av naturell lättyoghurt.

Totalt i runda slängar ca 1300 kcal varav ca 18% från fett.

Imorgon är det bowling x 2. Först med A-laget redan kl 9 på morgonen och sedan med B-laget kl 13. Det är 6 veckor sedan jag spelade match senast så det skall bli kul. Förhoppningsvis har jag såpass lite ont att jag kan koncentrera mig på spelet också.
Svar på tråden: :0)

Lycka

Skrivet av  Mirim
till imorgon. :) Kul att komma igång igen. :)

Har oxå haft en ganska bra matdag., *glad*
 

Yepp!

Skrivet av  S-J
Jag beklagade ju mig lite förra helgen över att inte få spela, nu fick jag så jag teg *s*

Grattis till en bra matdag du med :0)
 

Låter härligt!

Skrivet av  Sara m. Viggo 20/1
Och jag förstår det måste kännas skönt att börja komma på rätt köl igen! Hoppas det håller i sig nu och att du får må bättre!

Själv är jag så nöjd, efter en hel vecka utan ett enda snedsteg! Ska bli spännande med vägning imorgon.

Vin vore inte så dumt, jag har varit rejält sugen några gånger de senaste veckorna. Men det känns dumt och onödigt när jag ammar, jag får ge mig till tåls ett tag till. Tur det finns röd saft! ;)

Ha en bra kväll och lycka till med bowlingen imorgon!
 

PS

Skrivet av  Sara m. Viggo 20/1
Du fick ju rätt, förresten, när du sa att du trodde det skulle bli en kille som skulle överraska oss!

/sprengja från OÄF
 

Det är klart...

Skrivet av  S-J
.. att jag skulle ha rätt! :0) Det där med barn, DET kan jag *fniss* Det blev ju en härlig liten Viggo av det hela till slut...

Grattis till en vecka utan snedsteg!! Jättebra!! Hoppas på en bra vägning.
 

Underbart!

Skrivet av  Fia *+3,9påsk* + vgtp
Att ha ont är JOBBIGT!!! Fortsätt med youghurten sp du slipper bli d´åligi magen av pencilliten ovanpå allt!
*ler*
 

Artiklar från Familjeliv