Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

om man går ner mycket i vikt

Skrivet av My
och får bara skinn över på magen som hänger som en säck, det går inte att träna bort heller.
Kan man få en operation av landstinget då? elller måste man beskosta den själv?
Svar på tråden: om man går ner mycket i vikt

Prata med....

Skrivet av  Ulrik@
din husläkare om detta. Jag har nämligen samma problem. Är iof snittad 2 ggr plus en liten nätt vitnedgång på 33kg.
Så magen är inte vacker.

Har oxå funderat på detta. Ska prata med min gyn. Han jobbar på Sophiahemmet(Sthlm) och kan säkerligen skicka en remiss till nån bra läkare där.

Kramisar
 

Glömde ju.....

Skrivet av  Ulrik@

Jag tror att du kan få det gratis om du mår jätte dåligt av det.

Kram igen
 

Jag tänker försöka....

Skrivet av  S-J
... få en operation så småningom ifall det inte blir böttre av sig självt. Inte för utseendets skull utan för att jag helt enkelt får skav under min hängande säck på magen. Utseendemässigt bryr jag mig ärligt talat inte så mycket, det finns andra ställen på kroppen jag hellre skulle operera om jag ville göra det för utseendets skull *ler* Men eftersom jag har fysiska besvär av det så hoppas jag kunna få hjälp.

Jag frågade inne på Kroppsideal om vart man skulle vända sig och fick till svar att jag kunde gå till min vanliga allmänläkare för att få en remiss till rätt ställe där de gör en bedömning av problemet.
 

Jag känner två personer som

Skrivet av  ZANN@ - taggad i dag igen!
ska operera sig, gratis. Den ena har gått ner 50 kg och den andra ska gå ner 20 kg till och sen blir det operation för henne också.

Prata med en läkare på din vårdcentral.

Kraaaaam!
 

Artiklar från Familjeliv