Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

!!!!Ok, vill ha feedback!!!!

Skrivet av Tant Eva är vaken!
Nu har jag skrivit ihop ett först utkast till mitt kontrakt med mig själv. 5 punkter har det blivit hittills. Nu vill jag gärna ha lite feedback från er. Verkar det okej? Har jag glömt nånting? Tyck till allt ni vill, jag tål kritik. *kram* vänner, ni är bäst!

Kontrakt

1. Jag ska prioritera min hälsa och mitt välbefinnande.
Jag har en tendens att sätta andras välbefinnande först, men jag måste börja prioritera mig själv mer. Det behöver ju inte betyda att jag börjar skita i andra, men inte välja andras välbefinnande före mitt eget. Speciellt på jobbet behöver jag bli ”tuffare”.

2. Jag ska läsa på och lära mig mer om GI.
Tror att det här är ett sunt sätt att tänka på mat, så jag ska läsa på och se hur jag ska äta för att följa den här metoden.

3. Jag ska ta förändringarna långsamt.
Rom byggdes inte på en dag. Jag ska långsamt anpassa min vardag till att äta GI-mat. Inte kasta mig ohämmat in och byta ut allt onyttigt och sen tappa sugen. Långsam tillvänjning är det som gäller. Jag har ju faktiskt redan ändrat på mycket så jag är en bit på väg.

4. Jag ska hitta oaser i vardagen.
Jag ska bli duktigare på att hitta pauser och vila i vardagarna. Känner jag att jag behöver vara ifred på rasterna på jobbet så ska jag vara det. Att gå hem från jobbet är ett bra sätt att samla tankarna. Bada med tända ljus är skönt för själen.

5. Jag ska träna.
Fortsätta med promenader. Använda mina nya redskap. Kanske prova lite nya saker. Och bara vädret tillåter, ge mig ut på cykelturer.
Svar på tråden: !!!!Ok, vill ha feedback!!!!

Det kan jag skriva under på!

Skrivet av  Ä~tina
Låter mycket bra.Oaserna,vardagslyckorna,guldkornen...samla tankarna.Inte sätta andras välbefinnande före eget (i hur många år har jag inte gjort det?).
Lycka till.

 

Du är verkligen laddad

Skrivet av  tufa
härligt.
Du kommer att fixa det här.
 

Tant Eva.....

Skrivet av  @nkipanki
Så klok du är, jätte bra skrivet, och det kan jag sätta min signatur på oxå. Man måste ta vara på alla ljusglimtar här i livet och när det gäller att gå ner i vikt så ska man skynda långsamt.
Ha en bra dag.
 

jättebra Eva!

Skrivet av  Ulrik@~guldis~


DU fixar detta det lovar jag dig.=))

KRAM
 

låter ju toppen

Skrivet av  Cattis med 8 kilo som ska BORT
tycker också att du skriva in lite fler belöningar. Typ "gå på spa" , "köpa en ny efterlängtad kokbok" eller liknande. Som underkategori till punkt 4.
 

Jag tror på Dig

Skrivet av  Joke
du fixar detta! Får man stjäla några rader till sitt eget kontrakt ;0) Ha en underbar dag!
 

Artiklar från Familjeliv