Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

!!!elem VV start 82.5 kg+ 15 kg!!!

Skrivet av Tant Eva *lite piggare*
Flyttar upp innan vi trillar bak på sidan 2 *s*

Det är ju häftigt att hitta en annan "orsabo" här. Tycker det är fascinerande hur många vi är ute i förskingringen. Det jobbar t o m en kille på mitt jobb som också är från Orsa. Det är ju bara en håla *s*

Är sugen på att flytta hem igen, men det är ju inte så lätt att få jobb där uppe. Skulle vilja bo där uppe för mamma o pappa börjar bli gamla och behöver mer hjälp. Sen har jag ju min älskade syster där, skulle gärna ha mer kontakt med henne. Vi får se om det löser sig.

Så Mange blev tatuerare. Coolt. Själv blev jag mattant *s*
Svar på tråden: !!!elem VV start 82.5 kg+ 15 kg!!!

Hej igen!

Skrivet av  elem VV start 82.5 kg + 15 kg
Jo, det finns en del Orsabor lite här och var.

Båda mina syskon bor här och Kalle Moraeus bor i samma område som vi (han umgås/spelar med brorsan).


Jag har också tänkt på att flytta upp till Orsa ibland, fast samtidigt så här jag bott här i Sthlm sedan 1986 (med undantag för ett år i Frankrike och några i Vämland) och är van vid lite "storstadspuls" (samtidigt som den stressar mig rätt ofta).

Mamma skulle gärna vilja det (pappa dog tyvärr för snart 5 år sedan). MIn dotter som snart är 4 brukar säga att vi skall flytta på mormors hus så att det kommer bredvid oss, hon saknar mormor.
 

Precis!

Skrivet av  Tant Eva
Det är just kontakten med mormor o morfar för min son som känns viktig. Sen tror jag nog (vad dom än säger om drogproblem o tjafs däruppe) att det är ett bättre ställe att växa upp på än stan.

Jag flyttade från Orsa 85, sen har jag bott i Värmland och Norrköping innan jag hamnade här i Uppsala. Längtar till påsken då ska vi upp!