Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

!!Nettan -1,4kg av 20kg!!

Skrivet av Tant Eva
Hej igen! Kul att läsa igen att ni "pratat" med varann. Så där gjorde vi också förr, skrev till varandra alltså. Det är alltid lättare att formulera sig och man hinner tänka igenom vad man säger. Det gör att man inte säger saker man inte menar och så i en hetsig diskussion.

Det där med att killar inte vill gifta sig, det är ett stort steg för dom. På nåt vis lever dom kvar i det gamla, så upplever jag det i alla fall, när man gifter sig blir det mer allvar. Och dom känner ett större ansvar på nåt vis. Och är det nånting karlar är livrädd för så är det ansvar.

Det kan nog vara bra om ni mejlar med varandra ett tag och pratar igenom saker, men det viktiga är att det som sägs i mejlen sen inte används som "vapen" i nåt gräl. Ta den här chansen att tala ut med varandra. Kärleken är värd det mesta!

*kram*
Jag hoppas ni kommer varann närmare av det här nu, för det är ju det du/ni vill eller hur? Och jag hoppas att du inte tog illa upp för alla kommentarer du fick förra gången, kom ihåg att vi då hade bara ett litet ögonblick av ert förhållande att utgå ifrån, du och din sambo har 13 år att utgå ifrån. det är ni som är experterna på era liv! *kram*
Svar på tråden: !!Nettan -1,4kg av 20kg!!

Tack

Skrivet av  Nettan -1,4kg av 20kg
För alla dina ord. Jag vet att det är svårt att bedöma efter några inlägg och jag ska försöka att inte ta illa upp men det är lätt hänt. jag är en känslomänniska också helt enkelt.
Det stämmer nog också att killar (vissa) är rädda för detta men egentligen om man ser så här så att gifta sig betyder ju egentligen ingen stor förändring jag menar är man tillsammans så är man ju "bunden" vill inte använda detta ord egentligen. Funkar det så funkar det med eller utan bröllop. Den enda skillnaden är ju att man får förhoppningsvis ett underbart minne och en oförglömlig dag och för mig betyder bröllop kärlek och att man vill visa att det är vi som hör ihop liksom. Men vissa killar är tydligen inte så bra på att visa känslor. Återkommer hur det går vår "brevväxling" Som sagt tack till er alla som bryr sig. Ha en riktigt trevlig helg
 

skickar....

Skrivet av  Ulrik@~guldis~
en MEGA kram till dig!
Hoppas att allt löser sig till det bästa för Er båda.

KRAM