Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

♥ JÄTTELÅNGT inlägg. Hälsningar, enkät-svar mm. ♥

Skrivet av • Sandra + några kilo till påsk •
Heeeeeej flickor!

Åh idag blev jag jätteglad när jag loggade in och fick läsa ikapp 3 sidor - jag har ju fått jättemycket härlig respons på mina inlägg, det gillar jag och jag gillar att ni skriver vad ni tycker och tänker om det jag skriver! :) Gulle er!

Medicinbollen - Inte ska du ha dåligt samvete för att jag skriver att jag inte får nå svar då och då - inte min mening verkligen att få dig att få dåligt samvete.
Jag skriver från hjärtat och delar med mig av både "dåligt" och bra (mest bra hoppas jag!) Kram!

Teea - Vad jobbigt för er ang. beslutet att avliva - sånt är aldrig kul. En hund/katt/annat djur är ju en familjemedlem alla gånger och ett sånt beslut känns alltid tungt. Vi har beslutat att avliva våran katt och det känns ju kanske inte sådär jätteroligt faktiskt eftersom han har varit medlem i våran familj i 4½ år. Men anledningen är för att han får det bättre i kattgimlen än han har det hos oss. Vi missköter honom inte på något vis men vi har inte den tid det krävs för att ta hand om honom mer och ge honom det uppmärksamheten han kräver.. Och att ge bort honom till nån annan vill vi inte göra för han är VÄLDIGT speciell och väldigt ostabil i psyket - han får nå cp-ryck och springer omkring som en galning och att mysa med honom går absolut inte.. Vi vågar inte riskera att han "går till atack" eller nåt sånt på en annan människa eller annat djur - därav vårat val att avliva!

Anna1980 - Heey du och jag är ju lika gamla! *ler*
Jaa visst är naturdiets-shaken goda!? Vanilj är min absoluta favvo, sen choklad och jordgubb går väl an men de andra föredrar jag helst :) Det känns himla lyxigt att svepa i sig en "milkshake" till frukost :)
De innehåller förresten bara 3,5 points :)

Ulrik@ - Jag tycker helt klart du skall prova shakesen!
Jag har inte heller hittat nån pulver-diet som jag har gillat innan jag hittade dessa färdiga tetror - de är supergoda! :)) Jag ska köra en vecka med att bara dricka sånna tänkte jag, 5 st / dag = 900 kcal.
Det klarar jag lätt eftersom de mättar så himla bra :)

Ä~tina - Gulledej! Jag vet inte vad du pysslar med som inte har tid för oss här (med glimten i ögat ;) men jag tänker på dig jättemycket och hoppas vi pratas vid de gånger du har tid, du finns i mitt hjärta också :)) *många kramar*

Idag har jag haft en strålande dag..
Solen är härlig, den gör mig på så himla bra humör!
Mina kollegor på jobbet är underbara, min sambo är go (även fast han fortfarande inte kan hjälpa till så mkt som jag önskar.. *s*), min son är bäst och ni här på FN är toppen!! *skickar massor med positiv energi*

Ber om ursäkt för om jag har missat att svara nån, men jag tycker om er allihopa!!! Kan ju även passa på att skicka massa kramar till alla duktiga människor som fått minus och alla ni som fått plus - tänk på att efter regn kommer det solsken... Ge inte upp, vi finns här för er :))

Och nu kommer svaren på Marguts enkät om underkläder:

Vad för slags trosor har du? (Bekväma "tanttrosor", vanliga, string etc?)
• Jag föredrar string, men äger ett par "stora" trosor med - typ maxi-tant-modell, de kan vara sköna ibland speciellt när man har "roliga veckan" ;)

Vad för slags bh har du? (Med/utan bygel, spets, med/utan axelband etc)
• Alltid med bygel.. annars hänger "de" fritt o det är i n t e bekvämt ;)

Använder du några andra underkläder? (Raff-set typ... ;-))
• Jag äger en del "raff-set" men det är sällan det används, har hellre sexiga spets-string eller liknande på mig :)

Du som gått i mål - Har din underklädesgarderob förändrats sedan du gått ner i vikt? På vilket sätt i så fall?
• Har ej gått i mål....ÄN! :) *positive thinking*

Du som ännu inte gått i mål - Tror du att din underklädesgarderob kommer att förändras när du blivit smal?
• Jag kommer aldrig att bli SMAL i den bemärkelsen, jag vill ha lite hull kvar.. Men nej jag tror jag kommer att köra i samma stil som nu - string för det mesta och bekväma trosor då och då :)

LÅNGT inlägg va? Undrar hur många som ORKADE läsa
ända hit *fniss*

Många kramar!!!!
Svar på tråden: ♥ JÄTTELÅNGT inlägg. Hälsningar, enkät-svar mm. ♥

Jag orkade!Tack för fina ord.*ler*

Skrivet av  Ä~tina tentar vidare
Du är duktig med shaken.Sov gott. jagska skriva vidare på tentan nu.
Kram.
 

ursäkta men....

Skrivet av  viktklubbare
cp-ryck??!! skriver man så? har din katt en cp-skada eller vad menar du? tänk om, tänk om.....så skriver man INTE.
 

Men förlåt..

Skrivet av  • Sandra + några kilo till påsk •
..Det var klumpigt av mig att uttrycka det så!
Hmm han får TOK-ryck då...

Ber så mkt om ursäkt, inte min mening att skriva nåt som nån annan kan tycka är dumt! :(

*skäms*
 

Jag blev bara lite...

Skrivet av  viktklubbare
bestört av att se att det "uttrycket" användas. Det finns ju dom som har en cp-skada o kan ta illa upp. Ursäkten självklart accepterad!
 

Jag reagerade också..

Skrivet av  S-J
... och gör det varje gång jag ser/hör det uttrycket, både från vuxna och från barn. Blir lite bestört jag med... Men fela kan vi ju alltid, så javisst Sandra är din ursäkt accepterad :0)
 

Jag är nog en sån människa som kan..

Skrivet av  • Sandra + några kilo till påsk •
.. uttrycka mig väldigt dumt. Just det uttrycket ska man ju inte använda som en svordom det vet jag men rätt var det är dyker det bara ur min mun! :(
Jag lär skärpa mig...!

Skönt att ursäkten blev accepterad i alla fall!
 

Vad roligt...

Skrivet av  Anna1980 *VV*
att vi är lika gamla !
När fyller du år? Jag fyller år den 13:e maj.

Ha det så bra och trevlig helg =)
 

28 augusti ;) Trevlig helg du å! :) Imt

Skrivet av  • Sandra + några kilo till påsk •
 

Din dag...

Skrivet av  S-J
.. låter aldeles underbar :0) Skönt med sprudlande positivism!
 

ÄNDRAR UTTRYCK!

Skrivet av  • Sandra + några kilo till påsk •
Jag menade absolut inte att stöta mig med nån genom att uttrycka mig så klantigt som jag gjorde, jag BER SÅ MKT OM URSÄKT... Katten får TOK-ryck!!
Skall tänka mig för nästa gång...!

Många kramar!
 

Enkätkommentarer m.m.

Skrivet av  Margut
*s* Tvärtom för mig då! När jag har bygelbh - DÅ hänger de fritt! Smiter liksom under bygeln på något sätt...
Dessutom brukar byglarna sticka mig under armarna! :-/

Trist att ni har bestämt er för att avliva er katt. Jag förstår er dock. En av våra katter flyttade in till grannen förra året. De "kände" redan varann, annars hade vi avlivat henne (kattan alltså, inte grannen!) - hon är också _mycket_ speciell!

Visst är det härligt när vårvärmen kommer! *njuter*
 

Hej Sandra!

Skrivet av  medicinbollen
No hard feelinggs - skönt!

Hoppas att du får en lika bra dag idag för det sprutade glädje ur ditt inlägg igår!
Ha det bra!
 

Artiklar från Familjeliv