Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var hittar jag info om low carb?

Skrivet av Ninna
JAg har fått diagnosen trolig pco, och på internet läste jag att om man har det ska man sattsa på en diet med så lite kolhydrater som möjligt. Men jag hittar ingen info om någon sådan diet, bara en massa varningar om hur farligt det är.
Men jag behöver ett schema som säger exakt vad jag får ett och vilka dagar jag får äta det. Behöver bli av med ca. 40kg.
Hoppas att ni kan hjälpa mig!
Svar på tråden: Var hittar jag info om low carb?

Jag har oxå PCO

Skrivet av  Malin
visserligen inte så allvarlig. Jag har ingen övervikt men däremot så är jag insulinkänslig dvs att jag ska hålla mig borta från kolhydrater iform av ljust bröd, pasta och ris.
Jag vet att det finns en hemsida som heter pco.just.nu eller något liknade jag har för mig att det finns en länk till en kvinnans hemsida som heter Maria som har skrivit "mamma äter inget vitt" Du kan väl söka lite på dessa och se om du hittar något.
Jag har nu dragit ner på kolhydraterna och jag mår betydligt bättre. Jag bör inte äta få få kollisar eftersom jag helammar men jag äter lite low.crab komp med lågt GI.
Lycka till
 

jag hittade marias sida

Skrivet av  Malin
adressen dit är markazitz.com
 

problem

Skrivet av  Ninna
JAg fick inte addressen att fungera. Och inte hittade jag den på sidan du sa heller. *typiskt* =o)
 

hittar du inte sidan

Skrivet av  Malin
om du söker på mamma äter inget vitt
För det var så jag hittade den.
 

Artiklar från Familjeliv