Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här!!!

Skrivet av hilldur
Ikväll blir det vägning hos VV och imorgon börjar livet mot ett smalare jag.

Jag är en 32 årig 3-barns mamma. Bor i Norrbotten. Har känningar av kärlkramp och väldigt höga kolesterol (runt 10). Så ni ser, behovet finns. Jag har ungefär 35 kilo att ta bort.

Har ni tummar lediga att hålla för mig???
Svar på tråden: Ny här!!!

Jajamen!

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Här finns det tummar! Jag blev själv guldmedlem hos VV för en månad sedan så för mig funkade det bra. Välkommen och lycka till!
 

Absolut!

Skrivet av  Amelie
Önskar dig lycka till med dina nya matvanor! Vi skall stötta varandra här på snacket!

Jag skall gå ner tre kilo till sportlovet, och sen har jag 5-10 kg kvar tills jag är nöjd. Jag har gått ner 7 kg på 9 månader, så jag har inte så bråttom. Jag hoppas på att det håller sig bättre då.
 

Välkommen och

Skrivet av  BisQvie 6,6 kg *sportlov*
självklart så finns det plats för tummhållningar till Dig oxå.

Kram
 

Sjävklart!

Skrivet av  Vilse
Här finns alltid tummar lediga till de som behöver det. Välkommen! :-)
 

Klart vi har - Välkommen!

Skrivet av  *Sweetie*
Med stora steg mot sommaren 2005.
 

Oj oj!

Skrivet av  Miko -15 av 20
Det var högt (kolesterolet) :(
Ta inte bort allt fett ur kosten bara, inte de från växtriket (olja, nötter) för om du funkar som jag (mitt är "bara" 5,8) så producerar din lever bara mer för att kompensera fettfattig kost.

Vad har doktorn sagt? Samma som min? Min sa att jag bara ska äta lightprodukter och det är inte så smart för de innehåller ofta socker för att kompensera fettfattigheten.

Klart jag håller tummarna för dig, du börjar ju av samma anledning som jag började i sommras! :)

Glöm inte lååånga promenader, de gör underverk för kolesterolet!!!

Lycka till!
 

ja...

Skrivet av  hilldur
doktorn ska jag ringa imorgon. Jag kan inte - tyvärr - få ner kolestrolet helt av egen kraft. Den "sorten" jag har är ärftlig och jag har fått medicin för den. Men givetvis spelar kosten roll!!

Jag ska be och få göra ett arbets-EKG eftersom kärlkrampen börjat vara liiite för ofta. I denna veva så blir jag arbetslös också imorgon, och jag känner mig själv så väl. Även om jag inte direkt känner mig stressad över det så kommer jag ändå efter nån vecka BLI stressad över just arbetslösheten. Nåväl... ni får väl ta ner mig på jorden ibland?

Långa promenader har hunden redan bokat in - han är även överlycklig över att matte blir hemma på dagarna med honom. *ler*

Tack för dina hållna tummar!
 

kollektivt tack!

Skrivet av  hilldur
till välkomnandet och era tummar!!

Jag var o vägde mig idag och ligger 6 hekto under 100 kilo....*hurv*