Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1330 (låååååångt och svamligt)

Skrivet av Anki&HV
kalorier på en dag? HV har räknat ut att jag ska äta 1330 kcal/dag om jag vill gå ner 7kg på 6 veckor...
Det är ju ingenting som är omöjligt som omgång 1 med en övervikt på 42 kg-eller? sedan tänkte jag mig väl snarare 5 kg på 6 veckor. Behöver väl en kick först...
Frågan är varför jag inte går ner... Äter jag för lite?
Äter jag för mycket? Äter jag fel?
OK! Jag har hållt på en vecka, men inte miss skött mig kalorimässigt, i dag är första dagen jag har ätit för mycket = 200 kcal för mycket... (annars har jag överskridit med 20-30/dag) Jag har satt aktivitetsnivå 1 = lätt rörligt. Nu har jag iofs varit hemma denna veckan, men jag har gått en promenad om dagen för att inte vara stilla sittande, och det har jag inte räknat.
Jag har heller inte skrivit upp "gratis enl. VV" frukt och grönsaker.
PLIIIS hjälp mig någon?
Svar på tråden: 1330 (låååååångt och svamligt)

Skulle nog säga...

Skrivet av  maria65a
...att det är på tok för lite mat!
Generellt brukar man säga att man för att gå ner i vikt ska äta ca 22 kcal/kroppskilo. HV är kända för att ha osannolikt låga rekommendationer för viktnedgång! Tänk oxå på att andelen fett ändras beroende på aktivitetsnivå, ju högre nivå ju mindre fett i E% rekommenderar programmet och det kan vara en orsak till att du inte går ner i vikt - fett bränner fett!
Som jag skrev till M@lin i tråden längre ner så behöver en 26 årig kvinna som väger 57 kilo 1300 kcal drygt bara för att finnas till och då är inga aktiviteter medräknade som tex att stå rakt upp och ner, sova, titta på tv eller röa sig i hemmet.

Prova med att äta mer och istället promenera ännu mer så att du får fart på förbränningen.

Lycka till!
 

Jo, visst

Skrivet av  Anki&HV+ lite GI
men .....
Fattar inte...
Jag testar att öka på med 700 kcal till 2000 nästa vecka och sedan trappar jag ner vecka för vecka om det inte funkar...
Väger idag ca 107kg och jobbar som kokerska-heltid. står mycket, går inte så mycket. Hur ofta ska jag äta?
Går till jobbet-utan frukost kl 7. äter ca 8.15, 11.30, 14.30, 17.30
Ska jag äta oftare? Vad ska jag äta när?
Ska se över våra veckaktiviteter så att jag får in en timme åtminstånde 5ggr/vecka.
Tack för svar!