Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu försvinner jag in i dimman...(långt)

Skrivet av Mia KL *guldis*
kommer jobba häcken av mig i 2-3 månader framöver så jag kommer inte alls ha tid att svara på inlägg här, speciellt eftersom jag inte kommer åt AFF på jobbdatorn (både bra och dåligt, kanske får något vettigt gjort då *ler*)

Har förberett högsäsongen med att inhandla frukt, mellanmål, lagat matlådor så att jag åtminstone kan äta middagen på ett vettigt sätt (lunchen beror på var jag är just den dagen), packat träningsväskan, planerat in träningen (börjar imorgon bitti kl 07.30 med styrketräning).

Jag vet att jag kommer klara av att behålla vikten för förra året så klarade jag av att gå ner i vikt under högsäsongen då jag började med VV förra året den 10 jan (vilket är 1 år imorgon).

Det jag måste komma ihåg är att planera in kvalitetstid med sonen oxå, han förstår ju inte att jag har en begränsad tid med mycket jobb och behöver ha sin mammados och jag Samueldos. Tråkigt bara att det måste planeras men så är det när man är revisor.

Det senaste året har gått i ett huj, helt ofattbart att jag som drog storlek 42-44 förra året numera tycker att 34 är en perfekt storlek för mig (i vissa fall för stort oxå). Jag har en mycket starkare kropp och kondition, tyvärr fortfarande lätt förkyld men man kan inte få allt. Tycker dessutom att jag inte har lagt om matvanorna så ofantligt mycket, jag äter fortfarande godis, pizza etc men det är under kontrollerade former och verkligen när jag vill. Jag gör medvetna val och lever med konsekvenserna.

Jag mår så mycket bättre och önskar er alla att ni kommer dit snart. Det är väl värt att kämpa för det.

Kram på er alla.
Svar på tråden: Nu försvinner jag in i dimman...(långt)

Inspirerande att läsa Mia!

Skrivet av  Dame *mkt mindre fet*
Nån 36:a kommer jag aldrig att bli, tekniskt omöjligt men når jag 42 är jag mkt nöjd;-)
Jobba inte ihjäl dig bara. Antar att du reser runt bland olika företag nu då och jobbar eller?
Ha det gott!
Kram Anna
 

Kul...

Skrivet av  Mia KL *guldis*
att kunna inspirera. Klart att du kommer komma till en tid då du är nöjd var du än hamnar på för storlek.

Ska försöka att inte jobba ihjäl mig. Det är både jobbigt och roligt med denna tid. Det var lättare när man inte hade barn men nu när Samuel finns måste man ju träffa honom oxå. Reser runt ja, det är det hela tiden. Som tur är så jobbar jag med större kunder så jag har åtminstone 2 dagar på varje ställe. Och de flesta kunderna är inne i stan så jag kan träna på lunchen fortfarande.

Ha det bra själv.
Kram
 

Roligt att höra

Skrivet av  MrsHyde *trött guldis*
Och jag känner verkligen igen mig i din berättelse, Mia! Till och med i storlekarna kan vi ta varandra i hand. Hoppas du får det bra trots massor av jobb!
 

Artiklar från Familjeliv