Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MrHyde

Skrivet av Helena+72
Hur klarade du din viktnedgång, vill gärna veta. Har du lust att maila mig.
Jag tänke just köra en kur på 1-2 veckor med ersättning för att "komma igång". Jag vet inte om jag ska gå med i viktväktarna rädd för att det handlar om att laga mycket mat som tar lång tid.
Min mail: [email protected]
Svar på tråden: MrHyde

Skriver här istället

Skrivet av  MrsHyde *trött guldis*
För jag antar att du menade mig, även om du skrev "MrHyde"... jag är den kvinnliga varianten med "Mrs"! ;-)

Jag skriver här eftersom det inte blir så långt. Så här gjorde jag för att klara min viktnedgång:

1) Jag följde VVs kostprogram till punkt och pricka och fuskade bara en enda gång fram tills dess att jag nådde målvikt (tog 5 månader). Åt massor massor av frukt och mycket grönsaker. Det tar inte längre tid att laga VV-mat. Det är bara att byta ut feta ingredienser mot smala i ditt favvo-recept. Rekommenderar också VVs kokböcker. Smaskiga och enkla recept.

2) Jag började äta GI-inspirerat. Dvs grovt bröd istället för ljust, fullkornsprodukter, långsamma kolhydrater, bra fetter, ganska mycket magert protein.

3) Jag började röra på mig ganska ordentligt. Först en halvtimmes blygsam promenad varje kväll, sedan utökade jag promenaden och lade till stavar. Och så köpte jag kort på Friskis och gympade 2-3 ggr/vecka.
 

Artiklar från Familjeliv