Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver lite råd!

Skrivet av Sussie
Jag är ny här, såg mig själv på video *blä* och insåg att jag behöver gå ned i vikt.
I dag har jag ätit såhär:
Frukost lättfil & musli,
mellis en grov smörgås med lite leverpastej,
lunch en grillad köttbit och lite pasta.
På em en grov smörgås med leverpastej samt kaffe.

Hur mycket kan jag äta till kvällen? Har jag kanske redan ätit för mycket för att kunna gå ner i vikt?
Svar på tråden: Behöver lite råd!

Enklast

Skrivet av  maria65a
Enklast är om du kostregistrerar själv 1 vecka för att kolla hur mycket du äter.
På nutris.com kan du gratis testa Hälsovakten 1 vecka, den räknar (tyväär lite väl lågt) hur många kalorier du behöver per dag i förhållande till önskad viktnedgång, ålder och nuvarande vikt.
Väl värt att testa.

Om jag bara kommeterar det du ätit idag så tycker jag att en av mellanmålen skulle intas till fruksot istället och bytas ut mot frukt mellan lunch och middag. Saknar på det stora hela frukt och grönt och bra nyttiga fetter i din matdag!
 

En reaktion

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Har du inte haft några som helst grönsaker till dina måltider? Råa och rårivna morötter mättar länge. Blomkål likaså.

Hur långt har du mellan målen? Behöver du en macka till mellis? Kanske räcker det med frukt? Jag hade nog hoppat över mellanmålen med macka och leverpastej och istället valt knäckebröd, typ husman, med skinka, gurka och tomat i så fall.
 

Ok, nu har jag räknat

Skrivet av  Sussie
med hjälp av Hälsovakten, det blev 1040 kalorier på en dag. Ska tänka på att lägga till grönsaker också, är lite dåligt på det!
Tack för att ni tog er tid och svarade!