Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trött och genomtränad

Skrivet av MrsHyde *trött guldis*
Kan man vara så här trött? Skrev tidigare i dag om att lille sonen höll oss vakna i över tre timmar i natt, jag fick väl runt fyra timmars sömn, försov mig och vaknade tio minuter innan jag skulle åka till jobbet. Bättre start på en dag har man ju haft. :-/

På jobbet var det studiedag och de erbjöd ett gympapass som jag såklart hoppade på. Jag trodde att det skulle vara mjäkigt men det var ganska tufft, både kondis och styrka! Sedan efter jobbet var jag på SATS och körde ett Core-pass följt av ett 30 min SatsCykel-pass (spinning alltså). Så nu är jag sannerligen genomtränad. I morrn blir det vila som gäller.
Svar på tråden: Trött och genomtränad

Herregud!

Skrivet av  Camill@ *70 kg i Påsk*
Vad du tränar. Läste rubriken och kännde mig som dig - trodde jag tills jag läste inlägget. Förstår att du är trött, med sådan nätter är man inte människa och att sedan dessutom ha tränat så mycket. Här har jag kört ett ynkligt workoutpass a la Cindy Crawford - om någon kommer ihåg henne ens? En timme blev det, bättre än vad jag gjort förut och bättre än att sitta i soffan.

Hoppas du får sova ordentligt i natt!
 

Ett komihåg

Skrivet av  maria65a
En tränande kropp behöver mycket sömn för att orka hålla sig frisk! Hur roligt det än är att träna så är det lätt att man kör på för att det är så kul och att det med lite otur slutar med att man blir övertränad. Jag blev det första gången jag gick ner i vikt och började träna och fick träningsförbud av läkaren :-(
Numera tränar jag inte om jag sovit mindre än 6½ timme och då sover jag dessutom middag på eftermiddagen för att hålla mig från ett nedbrytande tillstånd.

Ta det lugnt men ha kul :-)
 

Pulstips

Skrivet av  maria65a
Har du en pulsmätare? Jättebra för att kolla hälsan med, den säger ifrån redan innan man vet om att man har en infektion eller börjar bli övertränad. Så snart man har högre puls än normalt så visar kroppen att något är kajko och då ska man ta det lugnt!
 

Nä...

Skrivet av  MrsHyde *trött guldis*
Jag kanske skulle skaffa en då? Fast de är väl rätt dyra?
 

finns billiga enkla

Skrivet av  maria65a
Finns från 199 och uppåt, om du bara ska se pulsen så är dom billigare men ju fler funktioner du vill ha ju mer vill dom ha betalt :-) Kolla löplabbets hemsida
 

Jo jag vet...

Skrivet av  MrsHyde *trött guldis*
Egentligen hade jag inte planerat att köra två pass i dag, och det blir nog både första och sista dagen som det blev så. Jag kom hem efter 18 på kvällen så sova middag blev det tyvärr inte tal om i dag.

Men i natt ska jag sova på en madrass i ett annat rum, med öronproppar!
 

Då försår jag att du är trött!

Skrivet av  Sara m. Viggo -7,8 kg av ca 20 kg
Både av sömnbrist och i kroppen! Låter ändå skönt med träningen! Var Core bra?

Själv har jag vilodag idag (första på en vecka), och det behövs ibland! Men imorgon ska jag till gymmet igen!

Hoppas att ni får sova inatt!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv