Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skillnad på vikt morgon/kväll

Skrivet av ulle vv *-7,4 av 25*
Jag har bytt från att väga mig på morgonen innan frukost till en VV klass på eftermiddagen. Min våg hemma visar på ett större minus än det jag fick på viktväktarna. Vet nån om man väger mer på eftermiddagen än på morgonen?

Kramis Ulle
Svar på tråden: Skillnad på vikt morgon/kväll

Man väger alltid minst på morgonen

Skrivet av  MrsHyde *trött guldis*
innan man har ätit något, naken och nykissad!
 

Visst är det skillnad

Skrivet av  Camill@ *70 kg i Påsk*
på morgonen och hemma väger man sig oftast naken - antar jag. Sedan gör man det nog före frukost och efter första toabesöket. Sedan klär man på sig, äter och dricker under dagen. Dessutom så skiljer sig vågar emellan oftast. Hemma väger jag mer än hos vv. Men egentligen tycker jag att det borde spela mindre roll vad just en specifik våg visar, huvudsaken att man når sitt mål, det är i det långa perspektivet vi ska titta inte just här och nu vad som hände denna veckan och på just den vågen.
 

jag väger

Skrivet av  maria65a
Runt 2 kilo mer på kvällen än vad jag gör på morgonen men sen när jag vaknar är all extra vikt borta!
 

Tack för svaren

Skrivet av  ulle vv *-7,4 av 25*
Kändes lite tråkigt att jag inte hade gått ner mer än 0,5kg när vågen hemma visade typ 1,2kg ner. Men det är nog förklaringen att jag nu väger mig senare och efter att ha ätit en del : )
 

Artiklar från Familjeliv