Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

maria65a

Skrivet av Dame *mkt mindre fet*
Hoppas du är kvar härinne och hoppas du vill svara på mina två frågor.
Tänkte träna styrka två gånger i veckan, hela kroppen varje gång och efter styrkan köra ca 20 min på crosstrainern, då jag hört att det är då man bränner fett. När man redan tömt kolhydratlagren i musklerna genom styrketräningen. Rätt eller fel? Bättre dela upp kroppen? Vill inte bygga bara trimma det som redan finns. Idag körde jag samma vikter som senast jag var där (början på juni) då var jag 20 kg tyngre och oj va mkt lättare det gick idag.
Vad kan jag äta innan morgonpromenaden? Antar det är bäst på helt fastande mage, men eftersom jag måste lämna barn på dagis mm imorgon så lär det dröja 1½ timma innan jag kommer iväg. Är ett kokt ägg och kaffe m mjölk ok?

Kram Anna
Svar på tråden: maria65a

Jag är kvar!

Skrivet av  maria65a
Ja det är bra att köra kondisen om du vill fettförbränna efter styrketräningen, 20 minuter blir alldeles lagom!
Tränar du två gånger i veckan så är det bra om du kör igenom hela kroppen, kan du styrketräna tre dagar så är det bättre att dela kroppen på två pass då det inte blir för många gånger mellan passen.
Dax att öka vikterna lite? Musklerna ska skaka när sista repetitionen fastnar halvvägs upp för att det inte går att lyfta fast hjärnan skrikerb "lyft" :-)

Före promenaden kan du ta en proteindrink eller ett ägg så att du inte bryter ner muskler tra det 1½ timme så kan ett äpple vara på sin plats oxå och så väntar du ca 2 timmar tills du promenerar iväg! Jag tar alltid kaffe med mjölk innan jag rör mig på morgonen
:-)

Vad bra det går för dig!
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Dame *mkt mindre fet*
Då vet jag att jag tänker rätt ivarjefall:-)
Läser alla dina råd och har fått mkt tips på vägen, så tack för dom även om svaren inte var riktade till just mig;-)
Jag är arbetslös nu i januari och tänkte försöka träna styrka tre gånger i veckan och promenera de andra dagarna. När jag börjar jobba i feb lär jag inte hinna promenera så mkt så då tänkte jag byta ett pass styrka mot ett friskis bara för kondisens skull. Mer än tre gånger i veckan finns nog tyvärr inte möjlighet att komma iväg på "organiserad" träning. Men tre gånger är tre gånger mer än vad jag gjort innan, så det är ju bara att va glad:-)
Ha det gott!
Kram Anna
 

om du hinner...

Skrivet av  maria65a
...i januari så kan du göra en enkel variant så att du kör överkropp en dag, vilar, underkropp, vilar, överkropp osv då blir det lagom många dagar mellan passen sen kan du återgå till hela kroppen i februari!
Idag körde jag rygg, bröst, axlar och armar men gjorde bara en övning per muskelgrupp, det tog ca 40 minuter. Eller så kan du käöra en "drag dag" där du kör maskiner som du drar mot dig och nästa gång så kör du en skjutdag men masiner som du pressar från dig, det är oxå en bra uppdelning!

Gör jag fler övningar per muskelgrupp så tar jag och hör rygg samma dag som benen fast före benövningarna!

Kör hårt!
:-)
 

Artiklar från Familjeliv