Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bränna bränna kcal

Skrivet av Ulrica
En långpromenad i högt tempo med pulsklocka gav
-500 kcal!
Det känns som en riktigt bra start på dagen. Dessvärre åt jag en för snål frukost men men...

Nu är det lunchdags och duschdags!
Svar
Vad bra!
Blir det så mycket-läste nån superdeppigt att en halvtimmes stavgång bara gav -150 kcal!
Detta var mycket mer min smak:)
Skrivet av  Åsa m Klara
Bra när man kan mäta själv
Pulsmätare är ju en superbra uppfinning med många möjligheter. Jag använder den mest i löpträning men slängde på den idag. Lite förvånad själv och tar det hela med en nypa salt :) I Hälsovakten reggade jag bara 300kcal... men det är ju bra det med!
Skrivet av  Ulrica
När jag stavgår...
När jag stavgår i ungefär en timme i ganska rask takt förbränner jag enligt stegräknaren runt 300 kcal. Men då får man tänka på att jag väger runt 57 kilo. Den som väger 90 förbränner ju mycket mer på samma promenad! Och dessutom hajar väl stegräknaren inte att stavrörelserna förbränner extra?
Skrivet av  MrsHyde *guldis*
alltså det här läste jag i
någon kom i form -bilaga och tyckte det var ytterst deprimerande-nu får jag väl också kosta på mig en stegräknare med kaloriåtgång
Goda nyheter med andra ord!
Skrivet av  Åsa m Klara
Alltid individuellt!
En person som har 100 kilo att bära på förbränner väl dubbelt så mycket kalorier som en som väger 50 kilo. Kaloriåtgång är alltid individuellt! Det är ju mycket jobbigare för den tyngre personen att gå samma sträcka lika fort!
Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Just det och jag
hade inställningarna från förra sommaren i min pulsmätare... 79kg fast jag väger 90 nu....så det kanske var mer än 500... gaaaalet.

Nu blir det promenader på fm så ofta jag kan (går ju hemma föräldraledig)
Skrivet av  Ulrica