Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dr Phil-fanatikerns bakgrund

Skrivet av familjsen
Lite bakgrund om mig apropå mitt ivriga förespråkande av Dr Phil.
Jag flyttade norrut och blev deppig av att lämna familj och kompisar (för en kärlek, vad annars..) lösningen jag tog till var god mat jämt. Vi bodde dessutom en bit utanför stan så det blev viktigt att ha ALLT hemma jämt. Man kunde ju bli sugen på chips, choklad osv..
Jag gick upp 30 kilo och har som tyngst vägt 110 kilo. Började räkna viktväktarpoints och har sakta men säkert gått ner. Men inte mått speciellt bra i alla fall, känt mig berövad, fråntaget och ständigt längtat efter den mat jag inte kunnat äta.

I somras kom Phil in i mitt liv med dunder och brak, först följde jag programmen med de människor som han hjälpte gå ner i vikt. Sen köpte jag boken Sjustegsmetoden - det bästa jag har gjort. Jag väger idag 84 kilo, tränar och äter rätt för att jag mår mycket bättre. Vikten är bara en liten parentes, att träna och ge kroppen rätt bränsle gör att man lever sitt liv till max och ser på sig själv med värdighet.

I ett kapitel i boken handlar det om att någon gång har du sagt till dig själv, att du inte är värd att vara smal.

Man skrattar sig inte igenom boken direkt, det är tufft att vända sig inåt men det ger resultat! Nu löser jag ev. problem som dyker upp utan mat.

Boken finns i de flesta bokaffärer.
Svar på tråden: Dr Phil-fanatikerns bakgrund

Kul

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
att du hittat ett sätt som funkar för dig, det är inte så svårt att se att du är såld på Dr. Phil! ;-)

Själv gick jag ned med VV i höstas, är nu guldmedlem och mitt nuvarande projekt är att tajta till kroppen och bygga lite snygga muskler!

Välkommen hit! :-)
 

Tack!

Skrivet av  familjsen
Kul att vara här även om jag inte är förälder ännu. Gick in för att jag ville läsa på lite om hundar och barn.
Till grund för mig ligger en pointsplattform eftersom jag är van att planera mina dagar så. Men jag äter mer nötter, olivolja och fiskfett.
 

Grattis till viktminskningen

Skrivet av  KMCB VV (?? av 50 kg)
och framför allt till att du hittat en balans i livet - så otroligt mycket mer värt än någonting annat.

Jag håller med dig om Dr Phils bra förmågor. Jag har följt honom sedan jag först såg honom på TV hos Oprah 2001 - och tycker mycket om hans grundinställning till livet.

Själv har jag satsat på hans första bok - livsstrategier (och där handlar det också mycket om att hitta rätt med dig själv).
 

livsstrategier!

Skrivet av  familjsen
Hej
jag har precis läst livsstrategier och tyckte den var jättebra också!
Så självklart egentligen att man behöver ha en plan för allt, föräldraskap, vikt, karriär osv.
Nu gäller det att bygga strategier!
Klart jag har tuffa dagar ibland, jag är journalist och utan något riktigt jobb, hankar mig fram på frilans och knäcker extra på Ikea..
Tänk att få producera Phils show..
 

Artiklar från Familjeliv