Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I dag känns det bättre

Skrivet av MrsHyde *guldis*
I natt bäddade jag med en madrass i ett annat rum och sov med öronproppar. Skönt! Så i dag känns det mycket bättre. Jag tog en rask promenad till bussen (45 min) före frukost och så blev det 20 min promenad på lunchen. De har fruktskålar här på jobbet i dag, har redan slukat ett äpple och tre kiwis, och mer ska det bli. I kväll ska jag bara ta det alldeles lugnt.

Tänkte på det där att det är viktigt att vara utvilad när man ska träna. Läste att maria65a inte tränar om hon sovit mindre än 6,5 timmar en natt. Tyvärr är det så att jag skulle väldigt sällan kunna träna om jag lät det gälla för mig också. Med en liten son som vaknat om nätterna mer eller mindre sedan han föddes, så är det lyx för mig att sova mer än 7 timmar per natt.

Ha en bra dag allihopa! Nu ska jag jobba! :-)
Svar
Sömn
Anledningen till att jag tig upp det var att jag la in en tråd om det på komiform för några månader sedan och Tho Ga gav mig lite svar kring sömn och jag insåg att jag sov alldeles för lite för att matcha den träning jag ägnar mig åt :-(
Jag stiger upp 4 om mornarna så det krävs en sån otrolig diciplin för att komma i säng om tid, kvällen är ju så kort och det finns så mycket jag vill göra!
Men jag tror att det är viktigt att man anpassar träningen så den motsvarar sömnen, dvs sover man lite så kanske man får träna lite mindre. Det är ju i vila som kroppen växer. kanske funkar det bättre att sova lite vid konditionsträning då syftet inte är muskelbyggnad men för att bygga behövs sömn.
jag kämpar själv fortfarande med sömnen och diciplinen. Ibland lyckas jag och ibland lyckas jag inte alls *s*


Skönt att du fick sova i natt iallafall :-)

Hittade lite om sömn:
http://www.sats.com/sv/satsmagasin/se_levsundare.htm
http://www.ast-ss.se/html/q_a_show.asp?QuestionID=2329
Skrivet av  maria65a