Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mat och motion idag!

Skrivet av Sara m. Viggo -7,8 kg av ca 20 kg
Hej allesammans!

Hoppas att ni har haft en bra dag! Själv har jag inte satt mig ner förrän nu. Var i skolan på förmiddagen och assisterade vid en korsbandsoperation, jättespännande! Sen åkte jag och tränade direkt efter skolan, styrka och kondition, och hämtade sen sonen på dagis.

Hur blir då en dag som denna? :-)

Frukost: 2 skivor fullkornsbröd med hela korn, den ena med ½ mosad avokado och den andra med 3 skivor skinka och gurka. Thé.

Förmiddagsmellis: Päron.

Lunch: Ungsbakad lax med kokt kall potatis och grönsaker.

Efter träningen: 2 skivor fullkornsbröd med hela korn, 1 burk makrill i tomatsås, 1 banan, apelsinjuice.

Middag: Kyckling- och grönsakswok.

Kvällsmål: Keso och frukt.

Träning: 10 minuter uppvärmning i roddmaskinen + 45 minuter styrka i gymmet + 45 minuter löpning på bandet. Nästa gång blir det 60 minuter, kände att jag hade rätt mycket krafter kvar när jag slutade, fast jag höll ett högt tempo.

Nå, hur har ni ätit och motionerat idag? Nyfiken!!! :-)
Svar på tråden: Mat och motion idag!

min dag

Skrivet av  M@lin *godisfridag nr 11*
Frukost: 1ägg+1äpple

var sedan iväg och handlade på rean till dottern

lunch: 1/2burk tonfisk, 1riven morrot, gröna linser, lite kokta ärtor och broccoli.

Sedan var det promenad 1timme med barnvagn.

mellis: 1apelsin. den åt jag vid tre. Vid halv fem åt jag 1äpple ocg 3dl nat. lättyoghurt.

Jah kommer väl äta upp rest halva burk med tonfisk med en klick turkisk yoghurt under kvällenslopp.
 

tillägg

Skrivet av  M@lin *godisfridag nr 11*
det blev en apelsin till plus en näve solrosfrön och en näve mandel.
 

Du äter ganska lite?

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Äter inte du ganska lite? Tycker att det ser ut så i alla fall, särskilt till frukosten. Jag skulle inte blivit mätt på det - men det är ju jag!
 

Ganska lugnt här

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Morgon: en proteindrink. Därefter en rask promenad på 45 min till bussen.

Frukost på bussen: en dubbelmacka med två grova brödskivor och 3 skivor skinka, gurka. Ett hårdkokt ägg. En mandarin.

Mellis: Te, en kiwi, ett äpple (fruktskål på jobbet)

Lunch: Först en rask promenad på 20 min. Sedan mat: Bulgur med linser och kikärtor, diverse råkost och sallader, marinerade bönor. (jag vill pussa den turkiska mattanten!) Två kiwi till (fruktskålen börjar bli tom).

Mellis: ½ portion gröt (Axas grynblandning), 1 dl mellanmjölk, ett äpple.

Middag: Fläskkotlett med äppel- och lökröra. Rester av dinkel, fullkornspasta och quinoa. Ugnsstekt squash. Sallad m vinäger.

Kvällsfikan blir säkert min vanliga: två tärnade frukter med kesella light, hackade nötter och kanel.

Tar det lugnt i kväll eftersom det föll sig så att jag tränade två pass i går! :-)
 

Min mat har sett ut så här:

Skrivet av  Karåla +-0
Frukost:
2 skivor hårtbröd, den ena med en ostskiva och den andra med en skinkskiva. Ett glas lättmjölk, Clementin.

Lunch:
Fiskbullar med ris och morot, vatten att dricka.

Middag:
Fullkornspasta och köttbullar och paprika.

Mellanmål: Äpple och banan.

Hur ser detta ut?
 

Lite frukost, saknar mellis

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Jag saknar mellis mellan frukost - lunch och mellan lunch - middag. Och så skulle jag aldrig stå mig på bara två knäcke till frukost. Jag vill äta mer till frukost än så, annars klarar jag mig inte!
 

Jag skrev ihop

Skrivet av  Karåla +-0
mellisarna, en banan på förmiddagen och en banan på eftermiddagen.
 

Artiklar från Familjeliv