Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Räknar A-kassan inte upp inkomsten som fk gör?

Skrivet av Svammelmamma
Jag är a-lös o tycker min ersättning är så himla låg o inser att den kan vara beräknad på den lön jag hade för typ 6 år sen när jag avslutade min senaste anställning. Men under dessa år har jag fått löneförhöjning samt följt löneökningarna, anpassar inte a-kassan ersättningen på samma sätt som fk?
Svar på tråden: Räknar A-kassan inte upp inkomsten som fk gör?

Nej...

Skrivet av  Mrs Jane Doe
... så länge du fortsätter på din befintliga ersättningsperiod så är a-kassan densamma.

Enda sättet att höja är att hitta ett bättre betalt jobb och jobba ihop till ett nytt villkor (eller helst av allt jobba kvar, naturligtvis ;o)
 

Fast detta hände

Skrivet av  Svammelmamma
innan jag blev arbetslös - alltså, jag hade anställningen ganska länge medans jag var f-ledig, studerande o annat o först nu i höst har jag fått a-kassa. Löneökningen skedde 2001 eller nåt, räknar a-kassan inte med den alls då?!
 

får du högre lön så

Skrivet av  Cattis @ m @ 2 bustrolls nissarna
skall du medela det till fk omgående... så att dom kan skriva in det i dina handlingar..men det måste du själv göra. Inget arbetsgivaren gör åt dig.
 

Det har jag gjort

Skrivet av  Svammelmamma
hos fk när det hände, 2001. Men a-kassan då, följer inte de samma utveckling?!
 

Jo, det gör dom

Skrivet av  Lilo
Jag fick uppräkning på a-kassabeskedet jag fick idag. Min lön hade räknats upp 2,1 % fr.o.m. november. Tidigare räknades det på min lön jag hade 2001. Jag var föräldraledig innan jag gick på a-kassa.
 

Artiklar från Familjeliv