Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Intervju imorgon!

Skrivet av Mia A
Peppa mig och håll tummarna!!

Skall på intervju till ett sekreterarjobb på en konsultfirma. Jag är väl kvalificerad för jobbet och min man känner dessutom en av de som kommer intervjua, så min chans är väl ganska god den här gången...! Med minst 400 sökande på varje jobb så behöver man någon som skiljer ut en från alla andra utmärkta, kompetenta sökanden.

Vågar knappt hoppas för mycket. I höstas var det sååå nära att jag fick ett jobb, men så valde dom den andra när det stod mellan mig och henne...självförtroendet knycklades liksom till lite då.

Men, håll tummarna för att allt går bra imorgon - jag återkommer med uppdatering.

Gott nytt år förresten!
Svar på tråden: Intervju imorgon!

Heja, heja!

Skrivet av  Anci
Vad kul att du skall på intervju! Att din man känner en där är ett stort plus! Håller tummarna stenhårt och kikar in imorgon kväll eller så. Nyfiken, vem, jag?! Stor lycka-till-kram!
 

Kul att

Skrivet av  Mia A
höra ifrån dig!!

Hur trivs du på ditt nya jobb? Börjar bli lite varm i kläderna nu kan jag tänka mig.

Intervjun gick bra. Vi pratade länge (antagligen längre än det var tänkt) och det kändes trevligt och inte alls nervöst eller konstigt. Min mans gamla kompis var med under intervjun och hon är verkligen trevlig så det vore hemskt kul att jobba i team med henne.

Dom hade fått 500 ansökningar och kallat 20 till en första intervju. Dom har sedan tänkt att kalla tillbaka 3 st för en vidare intervju. Det sker nog ganska snart så i slutet på januari bör det vara klart. Hoppas hoppas att jag får detta. Företaget verkar super och stämningen verkar vara väldigt god.

Tack för tumhållningen!

Kram!
 

Spännande...

Skrivet av  Maria m K-02+M-04
...det låter verkligen lovande! Kul!
 

Artiklar från Familjeliv