Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*RIKSTRÄFFEN* Sammanställning + frågorna igen

Skrivet av Anna med Carl 22/11
Japp, då är vi på G.
Sammanfattningsvis så lutar det åt 15-16 Maj i Stockholm. Det är många fler som inte kommer (av ekonomiska skäl) om det blir Göteborg. Många vill att vi bor gemensamt men då faller fler bort (av samma ekonomiska skäl). Kan vi kanske försök inkvartera de som vill bo på vandrarhem på samma vandrarhem eller hotell (hoppas på hjälp av Lina men skall själv söka billiga och bra alternativ) och så får de som inte bor där hänga på det program som vi gör upp. Förslag på aktiviteter mottages gärna (även av dem som inte vill vara med och organisera). Föreslår en planeringsträff nästa vecka på fredag (Anna med Astrid kan vi vara hos dig?).

Och så frågorna igen till de som inte svarat:
Vill du vara med på en Riksträff?
Passar 15-16 Maj?
Boendeform: Vandrarhem / Fixar boende själv / Kan ta emot annan fN familj i vårat hem
Vilka kommer? Ålder på barn (för att kunna planera aktiviteter som passar de flesta).
Kommer ni i bil? (för transport till aktiviteter)
Föredrar ni Stockholm eller Göteborg?
Vill du vara med och planera/organisera?

Kul att så många är intresserade
Svar på tråden: *RIKSTRÄFFEN* Sammanställning + frågorna igen

Tyvarr

Skrivet av  Asa med Ethan
Trakigt nog sa ar vi faktiskt i Sverige under den tiden, men vi ar uppe i Norr. Hade det varit alldeles i borjan eller slutet av resan hade det gatt att fa till, men nu ar det som i mitten och den 15e har jag en klass traff uppe I Lycksele. Hoppas naturligtvis att ni far det super kul iallafall och vill se mycket kort och hora mycket historier fran detta!
 

Helena S svarar

Skrivet av  Helena S med Markus 021201
För våran del så passar det tyvärr inte. Jonas skall springa Göteborgsvarvet den helgen =(
MEN om den blir i Göteborg så passar den alldeles utmärkt.
Till sist så tillåter nog inte våran ansträngda studentekonomi att vi åker upp o bor på vandrarhem eller liknande...
 

Ett tips!

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
Här hos oss kan man ev hyra öppnaförskolans lokal, även kyrkans öppnaförskolelokal är bokningsbar. Kanske skulle man kunna försöka boka något sådan? På det sättet är man inte så beroende av vädret.

Annars bara för att strula till det så tyckte jag Lori\'s idé om halvägs mellan Stockholm -Gbg vore skoj men det tar vi nästa år :) Arvid snackgrupp var på Skara sommarland, bodde på Campingen en gång dock var inte vi med då.
 

Toppenförslag

Skrivet av  Anna med Carl 22/11
Ja, det är verkligen ett toppenförslag. Här kan vi låna både öppna förskolan eller kyrkans lokal (där de också driver öppen förskola) men det vore ju bättre att hitta någonting centralt eftersom det lutar åt att vi kommer att bo på flera olika ställen. Helst nära det vandrarhem/hotell där tillresande kommer att bo. Vi undersöker vidare.
 

Jag svarar också!

Skrivet av  Cecilia med Vilda
Vill du vara med på en Riksträff?
Tror det... just nu är jeg mest trött och känner för att vara hemma, men det beror på graviditeten! Så jag kna mycket väl ha kommit ur det stadiet när det är vår ute!


Passar 15-16 Maj?
Tycker det låter som ett bra datum. Vi har många födelsedagar precis då, men vill vi komma så kan vi pussla.

Boendeform: Vandrarhem / Fixar boende själv / Kan ta emot annan fN familj i vårat hem
Kan tyvärr inte ta emot någon i vårat hem.

Vilka kommer? Ålder på barn (för att kunna planera aktiviteter som passar de flesta).
Det blir väl jag Vilda och Maken.

Kommer ni i bil? (för transport till aktiviteter)
Japp

Föredrar ni Stockholm eller Göteborg?
Stockholm

Vill du vara med och planera/organisera?
Nej, försöker hitta inspiration till Mannens 30-års firande en månad senare.

 

svar

Skrivet av  anna med astrid
Föreslår en planeringsträff nästa vecka på fredag (Anna med Astrid kan vi vara hos dig?).

*ja, vi kan gärna vara här nästa fredag om det är dagtid. på kvällen kommer min mor & far från västergötland så då vill jag vara med dem : )

Och så frågorna igen till de som inte svarat:
Vill du vara med på en Riksträff?
-ja

Passar 15-16 Maj?
-ja, som det ser ut nu.

Boendeform: Vandrarhem / Fixar boende själv / Kan ta emot annan fN familj i vårat hem
-vi kan ta emot en familj, såvida inte min väninna som byter stammar i sitt hus & har nyfödd bebis bor här just då. jag har erbjudit dem men det är inte bestämt klart ännu.

Vilka kommer?
-jag, micke & astrid.


Kommer ni i bil? (för transport till aktiviteter)
-jepp.

Föredrar ni Stockholm eller Göteborg?
-stockholm.

Vill du vara med och planera/organisera?
-ja, det tror jag nog... . )

 

är intresserad

Skrivet av  Elin & Tilda + Sumo
men kan såklart inte lova att vi kan komma, det beror på.. skulle iaf inte komma om det blev i gbg..
kram!
 

maja svarar...

Skrivet av  Maja & Edvin
Vill du vara med på en Riksträff? *JA!
Passar 15-16 Maj? *JA
Boendeform: Vandrarhem / Fixar boende själv / Kan ta emot annan fN familj i vårat hem *KAN TA EMOT (UPPSALA)
Vilka kommer? Ålder på barn (för att kunna planera aktiviteter som passar de flesta). PAPPA, MAMMA & EDVIN
Kommer ni i bil? (för transport till aktiviteter)*JA
Föredrar ni Stockholm eller Göteborg? *STHLM
Vill du vara med och planera/organisera? *JA, I VISS MÅN (lite mycket runt omkring oss just nu men... )
 

vi vill

Skrivet av  Linda med Filip 12/11-02
1. svar: Ja
2 svar :ja
3Svar: Hm, kanske kan fixa själv, beror på min ekonomi då.
4.svar: Jag och filip, vet inte om sambon vill
5.Svar: Nej ingen bil här inte
5Svar: sthlm
6. Svar nja det är ni andra bättre på
 

Artiklar från Familjeliv