Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*riksträffen*... lite bättre väderprognos bubbel

Skrivet av Maja, Edvin & pyret 10/1
har jag sett för söndagen i morse... upp mot 11 grader och sol... Någon mer som sett nån sån positiv väderprognos? *hoppas* Jaha, ja inte kommer jag grilla på lördag inte, huga--- mår hur illa som helst nu, äter ingenting annat än frukt. Får grilla äpplen då ;) Hoppas det är bättre till helgen...
Svar på tråden: *riksträffen*... lite bättre väderprognos bubbel

Illamående tips..

Skrivet av  NIta & André + grodden
VAd kan jag säga jag hoppas verkligen att du slipper må illa. Att det går över snart.

VIll du ha tips så kan jag ge dej några som jag har fått. Säg till så kan jag tipsa dej.\'\'kram
 

hemskt gärna! :)

Skrivet av  Maja, Edvin & pyret 10/1
Ja, stackare - du om någon vet väl vad illamående är... Tips mottages tacksamt!
 

ok..

Skrivet av  NIta & André + grodden
Jag skriver in lite text som jag fick när jag var inlagd denna gången sen skriver jag ner lite mediciner.

* ät många små mål. Gå aldrig med tom mage.

* salta kex innnan men kliver upp på morgonen

* trötthet, ångest och stress förvärrar illamåendet, försök vila några gånger om dagen.

* Fet mat och kryddig mat försämrar tillståndet. Försök att äta kall mat. Man slipper även då matoset hemma.

* Undvik parfymer och starka dofter.

* en påse med citronskivor som man kan dofta och suga på en skiva ibland, ska tydligen hjälpa.

mediciner finns det ju postafen receptfritt på apoteket. Kan vara värt att prova, men kan bli lite trött av de.
Hjälper inte de så rekomenderar ag starktlergigan comp ( det ska vara comp). De gör inte så att man blir trött utan man klarar sig ganska bra under dagen utan flummigare tillstånd. Tänk på att dessa ska man inte ta på natten för kan man inte sova. Dessa är receptbelagda.
Det finns ju en hel djungel med mediciner och jag har testat de flesta. Tom sprutform. Så fråga om ni undrar något. Var inte rädda att ta mediciner, jag har gjort det båda mina grav. och André mår toppen.

Grattis igen och visst undrar man ibland vad man gett sig in på..=)
 

tusen tack för tipsen!

Skrivet av  Maja, Edvin & pyret 10/1
Ska prova det imorgon, ja de första med att äta ofta och så. Tack!!!! :)
 

JAAA, då tänker jag tjyvläsa*imt*

Skrivet av  Anna med Carl 22/11 + BF 29/11
imt
 

Artiklar från Familjeliv