Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*konvertionskort*

Skrivet av Cecilia med Vilda & Loke
Vilka dagar på ett år ser du mest fram emot?
Svar på tråden: *konvertionskort*

FREDAGAR!

Skrivet av  Cia & Amos
Fredagen är min absoluta favoritdag (tur att det finns 52 av dem). Andra dagar jag ser framemot är alla juldagar, familjens födelsedagar, första dagen på stugan och midsommarafton.
 

OJ

Skrivet av  Cecilia med Vilda & Loke
ganska svår fråga tycker jag... Längtar ofta kolossalt efter Julen numera... men tycker nog bäst om första advent då jag får julpynta!!! Åh vad jag gillar det! Så kan jag rätt hårt se fram emot den första riktig vårdagen! Wow hur härligt är inte det då?
 

Den dagen...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...då man vaknar och det lyser sådär varmt och mysigt från adventsljusstakarna i fönstret.

Jag älskar ALLA dagar från 23 november (Mollys födelsedag) till 1 januari.
 

Hm

Skrivet av  Anna med Carl 22/11-02 + BF 28/11
Det är väl en samvetsfråga att sätta dem i rangordning.

Carls födelsedag
Min födelsedag
Julafton
Richards födelsedag
Andra Juldagar
Nyårsafton
Advent
Övriga familjens födelsedagar
Midsommarafton

Och oj, vår bröllopsdag och den skall in ganska högt på listan.

Gillar dagar när det finns lite extra tid för familjen.

 

när

Skrivet av  Cecilia med Vilda & Loke
fyller du år? *nyfiken*
 

720429 imt

Skrivet av  Anna med Carl 22/11-02 + BF 28/11
imt
 

Många

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Födelsedagar (så där i allmänhet *ler*)
Fina höstdagar (är höstfreak)
Semesterdagar
Lördagar
Bröllopsdagen, som vi firar lite extra
Julen är också mysig

Ja, listan kan uppenbarligen bli lång så jag slutar här
 

alla vanliga helgdagar

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
utan krav på att göra något speciellt; bara ta dagen som den kommer och hitta på vart eftersom något kul hela familjen:-)

Jag är nog en "vardagsmysare" för jag gillar inte speciellt mycket födelsedagar, jul, påsk etc...Fast jag gillar 1:a advent med julpyssel och att man får ta fram julsaker, gå på julskyltning m.m. men inte julafton speciellt mycket...Naturligtvis är det kul då barnen firar sina födelsedagar men mina egna skulle jag gärna vara utan:-) (& vi firar bara litegrann mannen o jag..)

Sedan ser jag fram emot semesterdagarna också då vi kan vara tillsammans alla och åka och mysa i sommarstugan:-)


 

dagar med flyt ;)

Skrivet av  Maja, Edvin & pyret 14/1
Såna där härliga dagar när allt bara flyter på, ja dom dyker ju upp när man minst anar det förstås så man kan ju aldrig riktigt veta när det bara blir sådär BRA... allt är bra, ungen glad, hunden gosigare än vanligt och man har TID för varandra... bara njuter av det lilla att sitta i en lekpark tillsammans, eller ta en kaffe och bulle och prata...
Sen är det ju alltid ledigheter av olika slag man längtar efter. Just nu julen... och sen när bebisen ska komma.. första vårdagen... ja, så rullar det på. Svårt att njuta av nuet mest ser man ju framåt hela tiden. Men det är just de dagar man finns i nuet som blir sådär alldeles speciella tycker jag och som stannar i minnet för alltid.
 

sedan astrid kom

Skrivet av  anna med astrid
är det hennes födelsedag, och julafton. även midsommar som alltid varit en favvodag. helgerna är mysiga, särskilt lördag så vi har simning! sedan vi köpte stugan; alla former av långledigt så vi kan åka dit och träffa min familj : )

jag ser faktiskt fram emot alla dagar, jagtycker att jag är så lyckligt lottad och lever med två människor som jag älskar över allt på jorden, kan man ha det bättre? men för att hålla mig tillsaken; se ovan.
 

Det bästa dagarna är

Skrivet av  Sara med Tea 021123
Julafton och Teas födelsedag.
Det är de två dagarna jag lever för nu! :)
Nä men hela julen älskar jag.
Sen min vecka i fjällen med som blir en gång/år då är det mina dagar allihop. *S*
 

Skidsemestern :)

Skrivet av  Åsa m A&E
å jul och Halloween.
 

Gillar vardagslyckor

Skrivet av  loppran med ivar
Som Maja och flera andra gillar jag allra mest dagar som är vanliga men ovanligt fina (för att travestera kaninvisan). Jag längtar efter, och uppskattar sådana här dagar:

* när en kompis talar om att jag betyder något
* när T och jag får en stund för oss själva, som t ex kvällar framför brasan när barnen har somnat
* när barnen är omtänksamma och snälla mot varandra. Då blir jag stolt.
* fniss och prat med tjejkompisarna
* en oväntat lyckad målning
* när vi plockar fram adventsstakarna och känner oss höga på julstämning
* när vi får plocka bort alla julgrejer efter nyår - det är nästan ännu skönare
* vårljuset som faller in snett över golvbräderna
* försommardagar med svag, ljummen vind
* rena lakan som torkat på klädstrecken
* sensommarkvällar med grillning
* att få sitta vid havet

Födelsedagar och själva julen är inte så jättekul tycker jag. Semestern längtar jag efter däremot, men den är så starkt förknippad med att hinna att uppleva, vara lycklig _och_ att vårda relationer så den kan vara stressande också för mig.
 

Artiklar från Familjeliv