Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler tuttfixerade barn???

Skrivet av helena m adde
Och då menar jag bland alla tvååringar.. Jag ammade ju adrian tills han var ett år o tre mån, och ibörjan så var han ju jäesur över att han inte fick amma, och ville istället "gosa" med tuttarna, dvs hålla handen mellan tuttarna ellr helst ligga o smånypa i bröstet el bröstvårtan.. Ibland sa jag nej o inbland orkade jag inte riktigt bry mig, så han fick hållas.. var man tex o handlade o han vart trött var det ju lite jobbigt att han skulle ner med handen o gosa i urringningen, så då bestämde jag mig för att hålla blankt NEJ.. Jag fattade ju att det inte skulle gå att få nån ordning på det hela om jag inte var konsekvent, så till slut tog jag tag i det (i våras)och var stenhård.. Körde med allt från att säga nej och sova på mage och förklara att adrian är en stor kille som inte behöver tutte osv och det hjälpte, så sen har det varit lugnt ett tag.. Men nu har det eskalerat igen.. Och helst vill han nypa hårt i böstvårtan, gärna med naglarna.. Och jag lovar att det gör ont och jag skriker högt varje gång..
Och jag försöker få honom att sluta och vara stenghård ,men han ger sig inte.. Han är ju så envis.. Värst är det på nätterna /mornarna när han vaknar till o vill komma över i vår säng och sen vill gosa med mina tuttar för att somna om. Då brukar jag ju lägga mig på mage el vända mig om men då blir han ju jättlessen.. Phu...
och nu har han börjat bli nästan värre, för när jag hämtar på dagis så brukar jag få en kram och nu får jag en kram plus en hand som försöker ta sig ner i bhn...
Hallå.. vad ska jag göra.. Fortsätta säga nej o förklara att han är för stort för sådant är ju givet men vad hittar man på mer?? han brukar tom säga mina tuttar o när jag säger att det inte är så så brukar han säga att ok, min tutte o peka på den vänstra o pappas tutte o peka på den högra , medans jag försöker påstå att båda tuttarna är mammas...
och är det nån som har nån förklaring till varför intresset plötsligt dykt upp igen??? det dök iof mer el mindre upp när jag vart gravid igen och jag vet inte om det kan ha nått samband med det???
Jaja, är väl lyxproblem jämfört med mycket annat men ibland blir man ju galen...
Svar på tråden: Fler tuttfixerade barn???

Har inget bra svar.

Skrivet av  loppran med ivar
Jag har träffat många barn i 2-4-årsåldern som gillat att gosa med bröst (ehh, många äldre killar också, men det är väl en annan historia *S*) och det är ju inget farligt med det i o f s. De ser ju inte brösten som sexsymboler utan som mjuka gosgrejer.

Men det viktiga i det här läget är ju att känna efter hur _du_ vill ha det, och det verkar ju som om att du är less nu och vill ha tuttarna ifred, då är väl det enda ni kan göra att fortsätta nobba gosandet. Polotröja? Tajt sportBH? Kanske t o m BH när du sover?

Ivar är fixerad vid hår och vill kratta med fingrarna i håret på T eller mig när han ska somna, och det är ju mindre laddat så det är inget stort problem, men ibland får jag också "nuddkrupp" när han ligger hos oss och _måste_ rafsa i håret hela, hela, tiden, så lite förstår jag kanske hur du har det.

Lycka till hur som helst, det är mysigt med bröst men det är inte farligt eller fult att få ett nej för barnet, bara det är konsekvent.
 

Han kanske börjar fatta

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
att det ska komma en bebis och att bebisen behöver "hans" tuttar? Vet han att bebisar äter på mammans tuttar?

Kan ni ha en liten gosstund med tuttarna (ja, det låter lite absurt kanske) varje dag eller så, så att han känner att det inte är helt kört? Då kanske intresset svalnar lite? Eller förklara att bebisen ska äta där sen, och att han får hjälpa mamma att ta hand om bebisen?

Ja, jag vet inte. Har en tuttfixerad femåring hemma dock. Senast tog hon mig om tuttarna mitt framför alla fröknar på dagis... Suck. Hon tycker att de är så sköna och gosa med :-)
 

Han kanske börjar fatta

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
att det ska komma en bebis och att bebisen behöver "hans" tuttar? Vet han att bebisar äter på mammans tuttar?

Kan ni ha en liten gosstund med tuttarna (ja, det låter lite absurt kanske) varje dag eller så, så att han känner att det inte är helt kört? Då kanske intresset svalnar lite? Eller förklara att bebisen ska äta där sen, och att han får hjälpa mamma att ta hand om bebisen?

Ja, jag vet inte. Har en tuttfixerad femåring hemma dock. Senast tog hon mig om tuttarna mitt framför alla fröknar på dagis... Suck. Hon tycker att de är så sköna att gosa med :-)
 

Jag ammade

Skrivet av  Cecilia med Vilda & Loke
Vilda i 6 månader. Sen visade hon inget intresse alls förrän jag var gravid :) Tror absolut att han fattar! Jag menar du har varit trött, magen växer, brösten växer osv. Jag vet inte om han har koll på att de kommer "tillhöra" bebisen sen, men visst förstår han att du är gravid. Och då kanske han vill ha tillbaks sina bästa gosedjur?

Det verkar ju onekligen som att du inte gillar att han gosar och nyps på brösten, så fortsätt säga nej. Hindra honom. Du är envisare än honom!
 

Artiklar från Familjeliv