Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

presenterar oss oxå....

Skrivet av Linda med Filip
Jag, Filip och Dan ( filips pappa då) bor i en liiiten tvåa i den underbara staden Örebro. Jag är 24 år och Dan är 26 år. Just nu läser jag på komvux till undersköterska för att senare bli sköterska=)

Dan jobbar på en skola ( vik) som träslöjdslärare och fritidspedagog.

Filip var verkligen inget planerat barn eftersom jag och hans pappa bara känt varandra 1 månad då jag blev gravid. Men aldrig har jag ångrat mig ( inte ens då en kompis till mig sa att jag var dum i huvudet då jag skulle behålla barnet).

Ja många av de vännerna jag hade innan har jag inte längre=( Det är trist men några finns kvar, det kan ju bero på att jag är den enda som har barn av det kompisgäng jag hade innan. Vissa har inte ens grattat mig sen jag fick barn?!?

Just nu trivs vi ganska bra med livet men letar febrilt efter en större lägenhet och så småningom ska vi skaffa ett litet syskon till Filip.

Mer? Nja jag vet inte vad det skulle vara...

God Jul=)
Svar på tråden: presenterar oss oxå....

presenterar oss

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
också då vi inte hann med..... ni skriver så mycket på helgerna:-)) (bra för oss alla...heja, heja)

Jag är en 37-årig röd-mörkhårig norrländska som heter Mira och som är gift sedan 4 år. Vi har varit i hop i massor av år före det.... Vi har två pojkar som är födda på hösten båda två varav den ena i november 2002 :-)

Jag är utbildad samhällsvetare som för närvarande är arbetssökande. Jag fick alltså en skön paus från arbetslivet efter vår andra kille föddes, och är oftast tacksam och försöker uppskatta det. (jobba kan man göra hela livet) men ibland är det jobbigt också då jag har min luther på axeln, och tidigare satsat mycket på mitt jobb. Men nu har jag försökt lära om och hoppas attdet håller i sig hela livet. (=att jag får balans då jag börjar jobba igen)

Intressen jag har är: familjen, familjen.....och ja, förutom det så gillar jag att läsa, är föreningsaktiv och samhällsintresserad, gillar att fotografera (mest barnen då) älskar att vara ute i sommarstugan på sommaren och slappa... och försöker njuta av livet nu med små barn... är nog en slacker enligt tidigare artikel... för jag har inte energi till att baka m.m... men gör mina ryck ibland. Vi har exempelvis gjort lite godis nu i helgen vilket jag är väldigt stolt över.

Annars försöker jag njuta av varje dag och dra ned på alla "måsten" då jag och familjen mår bäst av det (tycker vi).......Men jag är inte fullärd utan jag övar varje dag på att ta det lite lugnare.... och tyvärr så är jag också en sista-minuten-person.... om jag nu också ska nämna några av mina dåliga sidor.

kram på er alla!
 

Artiklar från Familjeliv