Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kastar in handuken nu!!

Skrivet av Slutkörd Nita med sjuka barn
BLÄÄ

Hela denna månad har vi varit sjuka. Eller barnen mest.
Det började med att André hade magsjuka i slutet på november. Sen fick jag magsjuka 2 veckor efter det.

En vecka senare så hade André hög feber och kräktes 1 gång, och då började astman han har inhaletar i snart 2 veckor och hostan blir inte bättre. Iförrgår började Angelo hosta så att han inte fick luft, ögonen står nästan ut på honom.
Då gick jag till vårdcentralen med båda igår.
Träffade en nonchalant läkare som inte lyssnade mycke och sa att jag skulle kontakta allergimottagningen om han hade problem med astman. (vad hade Angelo då?)

André hade öroninflammation och Angelo fick host medicin. Slutsumma..270:- på mediciner
Idag på Allergimottagningen (med André)så stämmde det inte tyckte det underbara läkaren när hon såg Angelo nästan tuppa av så hon tog prover på båda (kikhostprover) och konstaterade att det var bronkit och kikhostproverna får vi reda på om 5 dagar.

slutsumma på mediciner 745:- för andré behövde en ny epipen.
det gör inget men medicinerna jag köpte i går var ju helt onödiga så det hade jag sluppit om jag inte gått till vårdcetralen. Och dit går jag aldrig mer.

Fram med mer privata alternativ tack.
Svar på tråden: Kastar in handuken nu!!

phu..

Skrivet av  Helena & adde o bf 25/4
Fler som har haft det jobbigt med magsjuka o förkylningar.. Det enda som jag kan känna är lite skönt mitt i allt elände är att man iaf inte behöver ha ett jobb sköta samtidigt o vabba i från, fr vi har verkligen varit ajuka i omgångar under hela december känns det som... Hoppas ni kryar på er o att de nya medicinerna hjälper nu så att killarna får bli friska...
 

tyvärr

Skrivet av  Slutkörd Nita med sjuka barn
så måste sanyar vabba. Det är inte så lätt med 2 stycken.
Nu har André börjat kräkas oxå._*suck* men det kan väl vara en effekt av medicinen?

krya på er ni med..
 

oj, låter väldigt tungt

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
och förstår att det slitit på under så många veckor som allt varat. Det enda rådet är väl att ta hjälp utifrån om möjligt så du får sova och ta igen dig lite, lite grann. Sova några timmar hos någon kanske kan hjälpa lite. Jag vet inte, men förstår att det är jättekämpigt. Hoppas ni får en dräglig nyårshelg iallfall och nu är ju värsta tråkmånaderna över, jan feb sen kommer våren. Kram på er!
 

usch

Skrivet av  Åsa m A&E
så jobbigt. Å med 2 allergi barn kan jag bara instämma.

-Fram för mer privata alternativ!

PS. 1000kr redan då är det ju inte länge kvar till frikortet på barnen. Du vet att alla barn i samma familj går på samma rabatt på apoteket? DS
 

Artiklar från Familjeliv