Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stackars mig...

Skrivet av Helena & adde o bf 25/4
Ja allt är ju relativt och mot allas hemska öden på tv så har jag det väl eg hur bra som helst...
Kan verkligen inte låta bli att få tårar i ögonen speciellt när det handlar om smår barn utan föräldrar eller föräldrar utan små barn..Åhhh jag lider..

Men det är faktiskt lite synd om mig oxå.. Har ju lyckats hinna igenom tre förkylningsomgångar sen strax innan jul, och vi har nog bollat bacillerna mellan oss jag Johnny och Adrian, som tur va lyckades vi vara helt friska runt julen..
Men nu har jag åkt på nån halsbacillusk som gör sådär ont så man knappt kan svälja samt en huvudvärk som inte är av denna värld.. Blää.. Knaprar värktabletter dygnet runt för att ta mig genom dagen och för att få några timmars sömn..
Och för att göra allting så mycket roligare så hostar adrian fortfarande på nätterna efter sin förkylning plus att han fortfarande är tuttnojjig och ska gosa med mina tuttar hela natten plus att Johnny promt MÅSTE jobba nere i källaren (ja vi har ju gjutit golvet nu så nu ska han ju bygga väggar osv så det är ju en bra sak iof) men måste han göra det när jag mår som sämst..??
Vart nästan lite sur här om dagen när jag låg i min feberdimma och undrade om inte han kunde släppa källaren o göra lite middag och han tyckte jag var typ lat eller nått i den stilen..Morr.. Men han förstog sen hur dåligt jag mådde och gjorde iaf middag o lekte med adrian till han somnade..
Blää, känns lagom avslaget med nyår just nu...
Lutar mot att vi är hemma o bara tar det lugnt o äter gott...

Vad ska ni göra??
Svar på tråden: Stackars mig...

låter som det jag

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
har haft i 2 v -så riktigt ont i halsen som bara vägrat släppa. Lite, lite bättre nu men usch. Nej, visst petitess men inte såå kul iallafall. Hoppas du kommer undan med lite kortare tid! Och det räcker ju med att vara gravid faktiskt.
Här blir det lugnt såklart, v 38 nu och inte frisk än så vi blir hemma bara vi. Äta lite gott iallafall och bara rå om varandra.
 

Artiklar från Familjeliv