Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"nyyyy bilTOOOL" +BB väska packad, förl. tankar

Skrivet av Maja, Edvin & Pyret 14/1
Edvin fick ny bilstol som vi tog en vända med igår. Mäkta nöjd kille som inte satt i lilla stolen längre utan i jättestora tuffa stolen för STORA barn. Riktigt mallig *fniss*.
Jaha, ja så har vi då packad väskan och bäddat med plast i sängen för säkerhets skull. Nu kanske det inte börjar med att vattnet går den här gången men man vet ju aldrig. Kändes helt märkligt att packa väskan och så mycket slarvigare allt känns den här gången. Förra gången planerade man ju varenda liten babysocka nu kändes det som man bara stoppade ner lite. Och det känns överhuvudet taget inte som att jag ska komma hem med en bebis. I mitt huvud känns det som att jag ska föda ett barn som jag sen kan räcka över till bm och säga att "ursäkta, tar du den här nu så jag kan åka hem till Edvin"... Märkligt att man inte begriper mer den här gången ändå... Men det är nog inte så tokigt att komma som nr 2 eller 3 egentligen... mer avslappnat och inte hela tiden en mamma och pappa som är superpetnoga med allt och tänker in i minsta detalj på att göra "rätt" osv.. och som noterar minsta lilla framsteg. Den här pysen får det nog mkt lugnare på det viset. Vad säger ni som har fler barn? Verkar som alla småsyskon är lite coolare tycker jag.. Hm, ja lite tankar härifrån om någon nu orkade läsa enda hit.
Svar på tråden: "nyyyy bilTOOOL" +BB väska packad, förl. tankar

Myys

Skrivet av  Bi m Emelia nov02 + Nathael mars04
... åh snart är det verkligen dags för dig! Känns som en evighet sedan jag födde barn. Nu har jag ju två stora barn känns det som, Nathael kryper, klättrar, står och övar sig på att gå med hjälp av mamma och pappa och kan t.om. säga mamma, pappa, titta och mpa (lampa).
Livet har gått så fort sedan dess och nästan varje dag har varit underbar. Att ha ett barn är fantastiskt men fler är ren magi! För oss stämmer det att lillebror är coolare och lugnare än den otroligt vilda storasystern. Om det beror på oss eller bara på medfött temprament vet jag inte. Men det jag vet är att eftersom man helt enkelt inte har möjlighet att besvara minsta småpip eller bära hela tiden så lär de sig att roa sig mer på egen hand. Och så finns ju alltid ett kul storasyskon att följa efter. Lycka till, berätta vad som händer .. nyfiken som vanligt ;)
 

ja man

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
undrar ju massor över hur det kommer bli... Kul att läsa att det går så bra för er! Nathael är ju stora killen han ju. Dröjer ju inte förrän året! Otroligt så fort det går.
 

javisst + *fråga*

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
blir det lite mer avslappnat med nr 2. Jag tycker vår minsta kille är mycket mer avslappnad och leker själv m.m. Vår stora kille är otroligt "titta på mig"-centrerad, tar mycket plats etc... Man får alltid tänka på att låta lillebror få plats men han hittar på sina sätt att synas:-) tar fördel av att vara minst etc... så man utvecklar nog andra förmågor som lillesyskon:-))....

Vad härligt att väskan är packad nu. Det är ju dax när som helst!!! *ooohhh.. vad spännande* Ja, jag körde också med plast i sängen... jag sov så bra då:-)) och behövde inte oroa mig om vattnet skulle gå i sängen.

Härligt med ny barnstol. Vad har ni haft för stol fram till nu? Vi har också en Britax Two-Way ? eller vad de heter... och är jättenöjda med den. Tyvärr bara lite trångt för benen men det är ju alla stolar tyvärr... Har ni klarat er med en mindre stol fram till nu?

Ha det så jättebra!
 

när Edvin var 4 mån

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
åkte vi till Tyskland, bilade ner... Så då bytte vi babyskyddet (som redan då var lite på gränsen) mot en Britax Eclipse Plus. Vi kollade på Two-Wayen då med men Eclipsen var mer ombonad och kunde lutas i viloläge (alltså ändras i läge fast den var fastmonterad, den har som en ram under). Men den kändes trång nu och han satt så högt så det var puligt att få in honom i bilen liksom. Inte så mycket mer att växa i och snart sitter ju Pyret i den... om Pyret nu liknar Edvin i längd och form ;)
Ja, trångt för benen är det ju men det får man ju ta som det verkar när de ska åka baklänges. Ska ju inte vara någon säkerhetsrisk med det iallafall och det är ju det viktiga. Skönt att ha det fixat iallafall nu :)
 

Artiklar från Familjeliv